30 days of tea ’15 week 2

3 Aug

Mijn eerste week vakantie zit er al weer op! Echt veel heb ik nog niet gedaan, maar ik heb wel genoeg thee op. Ook tijdens mijn tweede week kon ik natuurlijk niet zonder thee.

Maandag 27 juli

30 days of tea Maandag heb ik een kijkje genomen in de bieb. Misschien niet zo heel bijzonder, maar daar is de wifi nu eenmaal gratis. Hoezo lekker Nederlands. Ik houd ook echt van lezen dus een straf was het niet om daar te zitten. Zeker niet toen ik dit boek tegenkwam. Naast uitleg over hoe je de theeplant zelf kunt planten en transformeren in thee staan er ook andere bladeren, kruiden en bessen in die je in je eigen tuin kunt planten om later te verwerken in je eigen thee. Een echt boek voor de theeliefhebber die precies wil weten wat er in zijn of haar thee zit.

Dinsdag 28 juli

30 days of tea Ik houd van schrijven. Niet alleen over thee, maar ook over alledaagse dingen en de chaos in mijn hoofd. Twee maanden terug ben ik dan ook weer begonnen met het bijhouden van een dagboek. Wanneer ik zin heb schrijf ik erin. Ook is het een plek waar ik lijstjes bijhoud, zoals welke films en series ik wil kijken en welke boeken ik nog wil lezen. Maar als de schrijverspet opgaat kan een ontspannende kop thee natuurlijk niet ontbreken.

Woensdag 29 juli

30 days of tea Nee, ik ben niet geswitcht naar koffie, maar dit leuke tentje is en dichtbij en heeft een uitgebreid assortiment aan thee. Ik had graag de thee zelf op de foto gezet, maar die kwam in een prachtig witte to-go-beker. Niet zo spannend dus. Deze keer had ik gekozen voor een Jasmine Green tea. Heerlijk om tijdens mijn wandeling van te genieten.

Donderdag 30 juli

30 days of tea Als ik ga schrijven vind ik het heerlijk om een nieuwe plek op te zoeken. Dit keer ging ik voor een leuk koffietentje waar ik de vorige dag ook al een heerlijke thee on-the-go had gehaald. Vandaag was het alleen zo warm dat een iced tea niet verkeerd zou smaken. Het fijne was dat ze hier de keuze hadden uit een groene ijsthee. Lekker! Vooral de combinatie met citrus. Zelf zouik er nog een schijfje citroen bij in hebben gedaan om de citrus goed naar boven te laten komen. Was weer een flink aantal minuten genieten van een iced tea en mijn gedachten op een rijtje zetten.

Vrijdag 31 juli

30 days of tea Ik mag dan wel op vakantie zijn en alleen de 30 days of tea weekoverzichten online zetten, maar dat betekent niet dat ik niet met mijn blog bezig ben. Ik wil achter de schermen even alles goed op een rijtje zetten zodat ik duidelijke richtlijnen heb tijdens het bloggen. Ook wil ik de vakantie gebruiken om weer een nieuwe voorraad ideeën op te doen voor artikelen, want bloggen zonder inspiratie is hopeloos. Het is dus even een tijdje wat rustiger, maar ik kom weer terug vol nieuwe energie!

Zaterdag 1 augustus

30 days of tea Zaterdag zijn we Madison, WI in geweest en op een gegeven moment moet er natuurlijk wat gedronken worden. Vriendlief had cafeïne nodig en ging aan de koffie terwijl ik eens een mix probeerde van groene ijsthee met grapefruit en mandarijn. Lekker, verfrissend, maar naar mijn idee wel bomvol suiker en die probeer ik nou juist zo veel mogelijk te vermijden. Maar goed, het is vakantie dus ik heb er heerlijk van genoten.

Zondag 2 augustus

30 days of teaIn Amerika kom je natuurlijk overal de Starbucks tegen, maar de theeliefhebbers gaan naar Teavana. In het winkelcentrum zat er gelukkig een en daar moest ik even rondneuzen. Geweldige winkel waar je als theeliefhebber je geld wel kunt uitgeven. Alleen jammer van het meisje dat telkens maar vroeg of ze kon helpen. Ik weet het, dat is typisch Amerikaans, maar ik wou gewoon even rustig rondkijken. Dat (gespeelde) behulpzame is echt iets waar ik aan moet wennen, niets voor mij. Haar negerend heb ik mijn aandacht maar op de theeën gericht. Groen, wit, oolong, zwart en maté. En laat ik die laatste nou nog nooit geprobeerd hebben. Jullie raden het al, ik heb een maté afgerekend. Ik ben benieuwd! En dat waren de foto’s van afgelopen week. Op naar mijn derde week in Amerika en nog meer koppen thee!

2 Reacties to “30 days of tea ’15 week 2”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 30 days of tea ’15 overzicht | LoveForTea - 25 augustus 2015

    […] days of tea week 1 30 days of tea week 2 30 days of tea week 3 30 days of tea week 4 30 days of tea week […]

  2. 30 days of tea’15 week 3 | LoveForTea - 10 augustus 2015

    […] dan kunnen jullie je theefoto achterlaten op facebook. Ook zijn mijn theemomenten van week 1 en week 2 nog gewoon terug te […]

Geef een reactie

