Review: Rozenthee

18 Jul

Een thee die niet alleen lekker smaakt, maar ook een lust is voor het oog. De rozenthee die ik uit China heb meegenomen drink ik nog steeds graag. Toch ben ik er ook weer zuinig op, want ik vind al die rozenknopjes in een pot zo mooi staan! Heel langzaam komt de bodem in zicht… rozenthee

Rozenthee

Deze thee heb ik tijdens een studiereis naar China gekocht. Met een groepje gingen we samen met een Chinese student richting een theewinkel. We hebben onze ogen uitgekeken die middag. Na een aantal theeën geproefd te hebben was het tijd om een keuze te maken. Dat ik voor de rozenthee ging was voor mij al snel duidelijk. Niet alleen de smaak is geweldig, maar ik kan ook gefascineerd naar de knopjes kijken. Prachtig! Tel daar nog eens bij op dat volgens het theevrouwtje rozenthee erg goed is voor je huid en ik was verkocht.

Zetten

Hoeveelheid: 2 goede theelepels
Temperatuur: 100°C
Trektijd: 3 minuten

Deze rozenknopjes moeten eerst afgespoeld worden. Dit doe je door de knopjes te overgieten met water en het water dan weer weggooien. Nu zijn de knopjes schoon om thee van te zetten.

Na het zetten

Geur: Heerlijk bloemig. Geen verrassing, want het zijn alleen rozenknopjes. Je moet er wel van houden.
Smaak: Zacht, bloemig en rijk. De knopjes geven zeker genoeg smaak af om een heerlijke thee te krijgen. Laat de thee zeker niet langer dan 3 minuten trekken, want dan wordt de smaak te sterk en niet lekker. Ik mis eventuele blaadjes van de theeplant niet.

rozenthee

Ik kan erg genieten van een kopje rozenthee. Licht, niet zwaar en bloemig. Ik kan me voorstellen dat je er van moet houden, maar geef het zeker eens een kans. Mocht je toch de theeplant missen probeer dan eens een mix van groene thee en rozenknopjes.

Wat is jullie favoriete bloementhee? Laat het achter bij de reacties.

2 Reacties to “Review: Rozenthee”

  1. Wendy 18 juli 2015 bij 08:48 #

    Dilmah zwarte thee met rosé en vanille te koop bij AH

Trackbacks/Pingbacks

  1. MIX-IT: Groene thee en rozenknopjes | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] De twee theeën die ik voor deze mix gebruik zijn Sencha groene thee van Tea Forte en gedroogde rozenknopjes die ik in China gekocht heb. Beide vind ik heerlijk om te drinken en een combinatie kan alleen maar […]

Geef een reactie

