De tea tag #2

23 Jun

Het is al een hele tijd geleden dat er een thee tag online kwam en vandaag ga ik daar verandering in brengen. Tijdens het lezen van andere blogs kwam ik een nieuwe thee tag tegen. Deze is begonnen door Zomersproetje en als theeliefhebber kan ik niet achterblijven met het beantwoorden van de vragen.

Tea moments

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje thee? En hoe smaakte dat?
Jemig, mijn eerste kopje thee. Geen idee wanneer dit was, maar aangezien mijn moeder altijd al thee drinkt is het thee drinken niet iets wat ik de laatste jaren pas doe.

2. Met wie drink je graag thee?
Vroeger vond ik het altijd heerlijk als ik uit school kwam en mijn moeder de thee klaar had staan. Natuurlijk met een koekje. Volgens mij kwam dit zelfs op de middelbare school nog voor als ze wist dat ik weer vroeg thuis was. Maar ik vind het ook super gezellig om met vriendinnen een kop thee te drinken.

3. Op welke momenten van de dag drink jij thee?
Wanneer niet! Ik begin de dag met een of twee koppen thee bij het ontbijt, zo rond een uur of 10/half 11 zet ik weer een kop en tegenwoordig drink ik ook thee bij de lunch. Om 3 uur/half 4 is het hier standaard thee en koffie tijd dus ook dan drink ik weer een kopje of twee en na het avondeten zet ik er ook weer een.

4. Wat is je favoriete thee-smaak/soort?
Echt een favoriet heb ik niet. Sowieso doe ik niet echt aan favorieten, want die kunnen nogal snel bij mij veranderen. Wel kies ik eerder voor een witte of groene thee dan voor een zwarte, maar tegenwoordig drink ik ook heel graag oolong. Qua smaak was ik eerst gek op een wat zoete thee, maar door mijn blog heb ik steeds vaker de mogelijkheid om echt pure thee te drinken en dat smaakt ook wel erg goed.

5. Hoe vaak gebruik je jouw theezakje?
Laat ik het houden op een theezakje met losse thee. Die gebruik ik zeker wel een aantal keer. Het ligt aan de thee, maar 4 koppen zet ik er wel vaak mee. Theezakjes uit de winkel gebruik ik vaak maar één keer als ik ze al gebruik. Na die ene keer is de smaak er vaak al af en is het gedaan met het zakje.

6. Wat vindt je van high-tea?
Gezellig! En lekker natuurlijk. Ik heb niet zo vaak een high tea, maar laatst had ik er een georganiseerd met vriendinnen. Iedereen had wat lekkers gebakken en ik zorgde voor heerlijke thee. Dit was zeker een geslaagde middag.

7. Waar koop jij jouw thee?
Ik koop mijn thee vooral online al is het al wel weer even geleden dat ik echt thee gekocht heb. Vanwege mijn blog krijg ik wel eens thee opgestuurd en deze komen ook vaak van webshops. Sinds ik weer in een dorp woon zijn er ook niet echt winkels in de buurt waar ik kan zoeken naar een nieuwe thee.

8. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of hou je het liever bij je vertrouwde smaak?
Ik probeer zeker niet soorten en smaken uit al moet ik zeggen dat ik wel vaak bij het oude vertrouwde blijf als ik ergens op het terras zit. Nieuwe soorten en smaken probeer ik vanwege de opgestuurd thee, maar op het terras of in een restaurant wil ik zeker weten dat ik een lekkere thee heb en drink ik dus standaard groene thee.

9. Hoe bewaar je jouw thee?
Ik bewaar mijn thee in een lade van een kastje. Heel slecht eigenlijk al is het wel beschermd tegen licht en vocht. Toch ligt alles zo dicht op elkaar gepakt dat het niet helemaal ideaal is. Veel thee zit ook in zakjes en niet in blikjes die toch een stuk beter voor je thee zorgen.

10. Heb je een aparte thee doos voor gasten?
Nee, niet echt. Ik heb wel een theedoos met theezakjes, maar die gebruikt mijn moeder ook. Gasten krijgen ook gewoon dezelfde doos met dezelfde thee om uit te kiezen.

11. Als je zelf een smaak zou mogen samen stellen wat voor smaak zou dit dan zijn?
Oeh, lastig. Ik hou wel van een zachte, bloemige thee dus grote kans dat dit een groene thee wordt met bloemen. Fruit vind ik ook wel lekker, maar ik ben niet zo heel erg fan van hele zoete thee. Al zijn specerijen in de thee ook een aanrader… Ik vind het niet voor niets lastig!

Ook zin gekregen in het beantwoorden van deze vragen? Laat jouw antwoord achter bij de reacties of plaats ze op je eigen blog! Laat dan wel een linkje achter zodat ik ze kan lezen.

2 Reacties to “De tea tag #2”

  1. marshavw 10 oktober 2015 bij 22:08 #

    Leuke tag! Ik ga hem ook doen! :D

Geef een reactie

