Review: Theebloem Newby Teas

20 Jun

In de goodiebag die ik kreeg bij het persevent van Newby zat ook een prachtige theebloem. Ik heb ze eerder gehad (en als ik het goed heb heb ik er zelfs nog wat liggen) en vind het prachtig om naar het uitkomen van deze bloemen te kijken. De theebloem van Newby moet een blueberry smaak hebben dus ik ben benieuwd!

Het zetten van theebloemen is het mooist in een glas. Zo kun je goed zien hoe de bloem uitkomt. In de goodiebag zat ook een glas speciaal voor de theebloem. Niet te groot, niet te klein, gewoon perfect om de bloem mooi in te zien. Ik heb zelf de bloem eerst in het glas gelegd en daarna het water eroverheen geschonken.

Theebloem blueberry

Watertemperatuur: Ga voor water zo rond de 70 a 80ºC.
Trektijd: Ik heb net zolang gewacht tot de bloem mooi uitgekomen was.

Na het zetten

De bloem: Wat een mooie! Een mooie witte stengel van jasmijnbloesem met een knal paarse amarantbloem. Prachtig! De groene thee bladeren zorgen voor een mooie ondergrond en het lijkt net of de bloem uit het glas gegroeid is.
De geur: Je ruikt de blueberry zeker. Zoet, maar niet overheersend.
De smaak: De smaak is heerlijk zacht, bloemig maar met het zure van bosbessen. Een smakelijke combinatie, want alle smaken komen goed tot z’n recht. Dit is zeker een thee om van te genieten in het zonnetje. Niet alleen door het uitkomen van de bloem, maar ook vanwege de smaak. Delicaat, maar bijzonder.

Nu ik weer gezien heb hoe prachtig theebloemen zijn ga ik eens op zoek naar de theebloemen die nog ergens in mijn theelade moeten liggen. Prachtig om te zien en perfect voor deze tijd van het jaar.

Andere theebloemen die ik kan aanrader zijn die van Sensatea en Primula.

Hebben jullie al wel eens genoten van een theebloem?

4 Reacties to “Review: Theebloem Newby Teas”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nieuw in Nederland: Newby | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] theeliefhebber. Of je nou voor het gemak van een theezakje gaat of kiest voor een losse thee of theebloem, alle thee is van hoge kwaliteit, verwerkt in eigen fabriek en zo snel mogelijk verpakt in […]

  2. Een fleurige manier van thee zetten: Blooming Tea | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] is er nog een review online gekomen van een Sensatea theebloem, maar ook een van Newby Teas en een shoplog van Primula Tea […]

  3. Review: Delightful yellow blooming tea | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] kunt op een zondag ook heerlijk genieten van de theebloemen van Newby Teas en […]

  4. Shoplog: Primula Tea Flowers | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] je ook fan zijn van theebloemen dan zijn de varianten van Newby Teas en Sensatea zeker het proberen […]

Geef een reactie

