Review: Da Hong Pao

16 Jun

In een vorig artikel reviewde ik een groene thee van Teasenz, de Liu An Melon Seed. Ik merk dat ik ook steeds vaker een oolong drink dus vandaar vandaag een review van de oolong thee uit het pakket, de Da Hong Pao.

Da Hong Pao

Dit is een lichtgeoxideerde oolong uit Wuyi, Fujian. Deze oolong zou het hoogste gehalte aan polyfenolen hebben en dat werkt weer goed tegen de tekenen van ouder worden. Elk kopje Da Hong Pao bevat ongeveer 20 tot 40 gram polyfenolen.

Da Hong Pao

Zetten

Gram: 2 gram
Watertemperatuur: 100ºC
Trektijd: 3 minuten

Het theeblad

De theebladeren zijn hele bladeren die in de lengte zijn opgerold. Ze hebben een mooie donkere kleur, maar doordat sommige stukjes nog een groene waas hebben is het duidelijk dat dit een lichtgeoxideerde thee is.

Na het zetten

Geur: De geur van de theebladeren is krachtig. Echt een aardse geur. Ook ruik ik gerookt hout, maar dan aangenaam.
Smaak: De smaak is ook zeker krachtig. Niet overweldigend of bitter, maar een aangename oppepper-krachtig. Ik proef ook een vleugje karamel. De geroosterde hout geur is ook terug te proeven, maar net als de geur is ook de smaak prettig. Het geeft de thee body en juist deze smaak blijft na een slok nog even hangen. De karamel zorgt ervoor dat de ‘hout’-smaak niet overheerst wat ervoor zorgt dat dit een krachtige maar prettige thee is.

Dit is een oolong die naar mijn idee goed kan dienen als afsluiter van een maaltijd. Krachtig, maar toch verfijnd. Oolong liefhebbers, dit is er een om op je lijstje te zetten.

Wie heeft de Da Hong Pao al eens geproefd? Wat vonden jij ervan?

2 Reacties to “Review: Da Hong Pao”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn herfstthee toppers | LoveForTea - 17 oktober 2015

    […] had. Dit jaar is dat anders, want ik heb toch een aantal heerlijke oolongs mogen proeven! De Da Hong Pao is mijn favoriet. Krachtig, maar met een vleugje karamel. Perfect voor tijdens een […]

  2. Tea Moments ’15 juni | LoveForTea - 30 juni 2015

    […] moesten er ook artikelen geschreven worden. Hier was ik bezig met de review van de Da Hong Pao, een heerlijke […]

Geef een reactie

