De favoriete thee van…CeeCee

23 Mei

Na mijn oproep aan jullie om jouw favoriete thee met ons te delen kreeg ik meteen de eerste mailtjes in mijn inbox. Leuk! Mocht je nog niet zeker weten of je jouw favoriete thee wel wit delen, begrijpelijk natuurlijk ;), hoop ik je met dit geniet moment over te halen.

Vandaag de favoriete thee van CeeCee, blogster van Cee drinkt thee.

Wat is de naam van jouw favoriete thee?

Er zijn veel theesoorten die ik lekker vind, maar toch is het niet moeilijk om m’n favoriet van dit moment te bepalen: Golden Yunnan. Zowel die van Tea-Adventure als die van Teasenz vind ik erg lekker. Golden Yunnan is officieel een zwarte thee, maar de kleur van de theeblaadjes is een prachtig goudbruin – vandaar ook de naam. Kennelijk heb ik een voorkeur voor gold, want de Golden Sword van Tea-Adventure neemt een goede tweede plaats in op het favorietenlijstje.

Is het losse thee of een theezakje?

De Golden Yunnan is een losse thee. Nadat ik een paar maanden geleden begonnen ben met losse thee proeven, is het enige zakje dat mijn theemok nog bereikt de ‘Slaap Lekker’-thee van Pickwick. (Omdat die voor mij absoluut doet, wat de naam belooft.) En verder drink ik sindsdien alleen nog losse thee en kruiden.

Victory voor de losse thee! :) 

Yunnan Gold

Foto door CeeCee

Hoe zet jij deze thee het liefst?

Ik zet deze thee in mijn zeer geliefde en ingenieuze theekannetje. Een kan met bovenin een filter waar je de thee in doet, die je dan na het trekken met één druk op een knopje in het deksel in de kan zelf laat lopen. Echt ideaal vind ik. Ik gebruik meestal zo’n 6 gram thee, en schenk dat meerdere keren op. Het kannetje kocht ik bij Tea-Adventure. Het water laat ik even afkoelen tot zo’n 90 graden, want als is het een zwarte thee, bij deze thee gaat toch een deel van de delicate smaak verloren als je water van 100 graden gebruikt.

Waarom is dit jouw favoriete thee?

De thee heeft een heerlijk complexe en volle smaak, met zoet, zilt en mout en een zoete nasmaak die nog lang blijft hangen. Ik blijf me erover verwonderen dat zwarte thee zo lekker kan zijn, want het was voor ik kennismaakte met goede losse thee zo’n beetje m’n minst favoriete theesoort.

Wanneer drink je deze thee het liefst?

Al lust ik deze thee altijd graag, het best smaakt hij me vanaf het middaguur ongeveer. ’s Ochtends drink ik, nu de dagen lengen, vaak een groene of witte thee.

Waar moeten we heen om ook van deze heerlijke thee te genieten?

Deze thee is zowel bij Tea-Adventure als bij Teasenz verkrijgbaar.

Dit klinkt als een erg goede zwarte thee die ik op m’n verlanglijstje moet zetten. Zelf ben ik ook altijd weer verrast over hoe goed zwarte thee kan smaken.

Mocht je ook jouw favoriete thee in het zonnetje willen zetten mail dan naar contact.lovefortea@gmail.com met jouw antwoord op bovenstaande vragen.

2 Reacties to “De favoriete thee van…CeeCee”

  1. CeeCee 23 mei 2015 bij 16:20 #

    Wat leuk, mijn favo thee in ’t zonnetje! Thanks Kayleigh! Ik ben benieuwd naar nog meer favoriete theeën :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. LoveForTea – De favoriete thee van…. | Cee drinkt Thee - 31 juli 2015

    […] vertellen over mijn favoriet. Ik ben een beetje laat met m’n reactie, maar bij deze alsnog: De favoriete thee van…CeeCee. En daarna vooral ook even verder rondstruinen op LoveForTea, want er is veel thee-leuks te […]

Geef een reactie

