High Tea op z’n Kayleigh’s

18 Apr

Het is even stil geweest. Sorry daarvoor. Maar niet getreurd, ik ben terug! Mijn stage zit erop en ik ben dus niet meer elke dag pas om half 7 thuis waarna ik 9 van de 10 keer ook nog ging sporten. Mijn hoofd raakte dan ook altijd al vroeg het kussen. Maar nu dat afgerond is heb ik weer tijd voor mijn liefde voor thee.

Over afronden gesproken, maart sloot ik af met een supergezellige high tea met vriendinnen. Je hebt de foto misschien al wel gezien in het Tea Moments-artikel. Een middag gezellig thee drinken, veel lekkers eten en kletsen. Heerlijk vind ik dat.

tea moments

Gelukkig zijn al mijn vriendinnen ook theedrinkers dus wist ik dat ik ook wat losse thee op tafel kon zetten in de hoop dat ze de zakjes links zouden laten staan. Niet iedereen ging meteen voor de losse thee, maar uiteindelijk is iedereen om gegaan. Missie geslaagd! Ik had voor drie losse theeën gekozen die iedereen lekker zou vinden, namelijk:

Waar meteen op aangevallen werd was de champagne thee. Ik geef ze groot gelijk, want dit is een heerlijk zachte witte thee. Perfect in combinatie met al die zoete lekkernijen die voor ons stonden. Want dat kun je wel aan ons allen overlaten. De tafel stond vol met scones, blond brownies, oreo cupcakes, appelcake, carrotcake, lemon bars en nog veel meer lekkers. Mocht het nog niet duidelijk zijn, die middag was een zware aanslag op onze gezondheid.

Toch mocht dat de pret niet drukken. Onder het genot van vele koppen thee hebben we heerlijk geklets en sinds tijden weer met de hele club gezeten (op 1 na helaas). Het concept houden we erin, want deze maand staat er ook weer een gezellig avondje op het programma met de hele club.

Ook mijn moeder was benieuwd naar welke theeën ik had meegenomen en natuurlijk ging ook zij voor de champagne thee. Je zou bijna denken dat we een groep alcoholisten zijn. Daarna ging ze voor een kop rooibos. Zelf heb ik vooral de hojicha karigane gedronken. Deze sencha heeft vanille en karamel en dat vond ik toch wel erg geslaagd met al die zoetigheid.

High tea midday

Mocht je nog nooit een high tea georganiseerd hebben, prik dan nu een datum en nodig vrienden/vriendinnen/familie uit. Om te zorgen dat jij niet de enige bent die staat te stressen in de keuken zeg je tegen iedereen dat ze wat lekkers moeten meenemen. Wel zelfgemaakt natuurlijk! Zoek een aantal lekkere theeën uit, zorg voor een leuk aangeklede tafel en genieten maar. Je hebt gegarandeerd een gezellige middag.

Organiseer jij ook wel eens high tea’s voor vrienden of familie? Ga je dan net zoals wij voor alleen zoet of komen er ook hartige hapjes op tafel te staan? Laat jouw recept voor een geslaagde high tea achter bij de comments.

Geef een reactie

