SHOPLOG: Theesetje

24 Mrt

Ik schaam me. Ja, echt. Ik mag dan wel een theeliefhebber zijn, maar de laatste keer dat ik thee gekocht heb kan ik me niet meer herinneren. Oké, ik heb al best veel thee waardoor het opmaken allemaal wat langzaam gaat, maar toch. Nog erger is denken aan wanneer ik voor het laatst iets van een mok of theepot gekocht heb. Dat is een mok na een theeproeverij vorig jaar. En een theepot? Eeeh…dat is toch echt jaren geleden toen ik de theepot van Blond kocht en mijn oma de bijbehorende theelichthouder (op een tea-for-one setje na). Toegegeven, ik gebruik de theepot niet dagelijks en heb dan ook maar één theepot nodig.

Toch heb ik de neiging om elke theepot die ik zie te kopen. Vaak houdt de prijs me tegen, maar afgelopen weekend kon het er vanaf. Ik was namelijk in de IJ-hallen bij een vlooienmarkt. Super leuk, mega groot en gezellig druk. Naast veel kraampjes met kleding was er ook genoeg servies, spelletjes en spullen waarvan je je afvraagt hoe ze er in hemels naam aan zijn gekomen.

Na een paar minuutjes te hebben rondgewandeld viel mijn oog op twee leuke kopjes met daarnaast een theepot. Het soort theepot die ik nog graag zou willen hebben. Na een aantal keer de kopjes en de theepot opgepakt te hebben, rond te draaien, terug te zetten, door willen lopen, maar toch weer omdraaien en de kopjes vastpakken vroeg ik eindelijk hoeveel ze ervoor wilde hebben. “Het complete setje voor 2 euro.” Wat?! 2 euro. Ik zei dan ook maar snel “oké”. Dit is hem dan!

TheesetjeLekker vrolijk en perfect nu het lente is. Geen barsten, afgebroken stukjes of vlekken. Alleen het hengsel heeft betere dagen gekend, maar werkt nog prima. Ik viel eerst voor de twee kopjes. Lekker klein voor als ik thee wil proeven. Zo hoef ik niet een hele mok te zetten om de thee goed te kunnen ruiken. En het vaak moeten bijvullen van een kopje is ook heerlijk. Heb je echt het idee dat je veel thee drinkt. Over de theepot zat ik eerst te twijfelen, omdat ik er natuurlijk al een heb. Die gedachte verdween al snel toen ik 2 euro hoorde.

mokjesHier de kopjes van dichtbij. Mooi, fijn bloemetjes patroon dat gewoon voorjaar schreeuwt. In combinatie met de theepot is het gewoon het perfecte setje voor nu in de lente.

Maar dit is nog niet het hele setje. Ernaast stonden nog drie andere kleine kopjes die ook wel iets hadden. Ze zijn wel totaal anders dan deze natuur-uitvoering.

TheemokjesQua kleur passen ze nog best bij de theepot. De kleuren zijn natuurlijk, niet te donker en de natuur komt ook hier terug. Dit zijn misschien geen mokjes die ik in de winkel zou kopen, maar nu ik ze heb vind ik ze toch wel wat hebben. Nu nog een plekje voor ze vinden.

Hebben jullie wel eens leuke theevondsten gedaan op vlooienmarkten of in kringloopwinkels? 

2 Reacties to “SHOPLOG: Theesetje”

  1. CeeCee 24 maart 2015 bij 09:08 #

    Wat een geweldige mokjes en pot! Herkenbaar ook dat je dingen die je nooit nieuw gekocht zou hebben ineens toch heel leuk kunt vinden.
    Ik heb ooit op een vlooienmarkt de glazen Douwe Egberts theepot die ik als student had maar die gesneuveld was opnieuw gekocht. Helaas is die nu ook alweer ter ziele (ben niet zo handig). Jammer, want zou mooi geweest zijn voor theebloemen.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kati, mijn favoriete theemok | LoveForTea - 10 oktober 2015

    […] uit een glas (nog een tik?). In de middag is het ook vaak een glas of een klein kopje met theepot (gekocht in de IJ-hallen). ‘s Avonds komt of Kati of de Blond Amsterdam mok van die ochtend tevoorschijn. De laatste […]

Geef een reactie

