Het thee ABC presenteert ‘I’

3 Mrt

Een nieuwe maand is begonnen en dat betekent een nieuwe aanwinst voor het thee ABC! Deze maand is het de beurt aan de letter ‘I’.

India

India is een grote theeproducent van voornamelijk zwarte thee. Darjeeling en Assam zijn bekende gebieden.

Indonesië

Indonesië is de acht na grootste theeproducent van de wereld. De thee wordt voornamelijk op de eilanden Java en Sumatra verbouwd.

Infusie

Het proces van het toevoegen van theeblaadjes aan heet water zodat smaak en kleur vrijkomt. Daarna kun je van een heerlijk kopje thee genieten!

Tea Moments Juni

Immuunsysteem

Dit is ons afweersysteem tegen indringers van buitenaf. Het drinken van o.a. groene thee of kruidenthee kan helpen bij het versterken van ons immuunsysteem. Niet alleen een lekker kopje thee, maar ook nog eens goed voor je gezondheid.

Mochten jullie nog woorden met een ‘I’ weten laat ze dan achter bij de reacties zodat ik ze aan het artikel kan toevoegen. En natuurlijk ben ik opzoek naar woorden met een ‘J’. Een idee? Ik lees het graag bij de reacties. Ga naar de Thee ABC-pagina voor meer theewoorden.

2 Reacties to “Het thee ABC presenteert ‘I’”

  1. Marit 6 maart 2015 bij 16:31 #

    Heyy ik vind je website echt superleuk!!
    Kun je misschien een keer (geen idee hoe😂) een thee ei kunnen maken? Een soort van diy? :D

    • Kayleigh 7 maart 2015 bij 14:21 #

      Leuk om te horen dat je m’n website leuk vindt! :) Of ik een thee-ei zou kunnen maken? Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe ik dat zou moeten aanpakken haha. Ik heb wel eens een artikel geplaatst over het maken van theezakjes. Leuk als cadeautje als je ze personaliseerdt. https://lovefortea.wordpress.com/2013/03/19/diy-project-theezakjes-maken-voor-losse-thee/ Leuk met een hartje eraan of juist een leuk klein fotootje die speciaal is voor jullie.
      Ik zal m’n hersenen nog eens laten kraken over het maken van een thee-ei.

Geef een reactie

