Thee is voor mij… knutselen

24 Feb

Mijn eerste en ook enigste ‘Thee is voor mij…’ artikel komt uit september vorig jaar. Oeps. Hoog tijd om daar snel een tweede artikel aan toe te voegen. Thee is voor mij namelijk niet alleen genieten van een kop heerlijkheid, maar vroeger stond het ook voor lekker knutselen. En dan bedoel ik niet een kop thee bij het knutselen (al kwam dat ongetwijfeld ook voor). Ik bedoel echt knutselen, dingetjes maken, crea bea zijn met theezakjes.

Dit klinkt misschien een beetje vreemd, maar vroeger had ik een kaartjes-maken-tic. Ik vond het heerlijk om kaarten te maken met 3D-plaatjes van elfjes. Tientallen vellen papier had ik en daar kon ik uren zoet mee zijn. Op een gegeven moment ging ik over op knutselen met theezakjes. Ik kan me niet meer herinneren waarom ik ineens aan de slag ging met theezakjes, maar ik had het waarschijnlijk gehad met knippen, plakband plakken en elfjes. Ook had ik de knutselboekjes in de bieb ontdekt, dus daar zal het ook wel eens door kunnen komen.

De theezakjes rage ging zo ver dat we echt theedoosjes vol met theezakjes hadden. Ook mijn moeder deed leuk mee. Wat we ermee maakten? Nou dit.

theezakjes vouwenbron

En vergeet de hartjes natuurlijk niet.

theezakjes vouwen

bron

Hoe ik dit maakte?

Wat ik me nog kan herinneren is dat er veel vouw en snijwerk aan te pas kwam. Daar zat ik aan de knutseltafel met een snijmatje, liniaal en stanleymesje. Volgens mij hadden we zelfs metalen vierkantjes die we op het theezakje konden leggen om zo netjes het plaatje eruit te snijden.

Wat ik ermee deed?

Nou, niet zo veel eigenlijk. Ik gebruikte ze op een kaart of ze lagen gewoon in een doosje in onze knutselbox.

Waarom ik me dit nog steeds kan herinneren?

Nou, ik vond het heerlijk! Lekker knutselen en crea bea bezig zijn was toen wel voor mij weggelegd. Ik vind het nog steeds leuk, maar nu maak ik alleen iets als ik er ook echt een doel voor heb. Ik moet het kunnen gebruiken en niet alleen maar in een doosje stoppen om stof te vangen. Het ontspannende, therapeutische karakter gaat er dan wel een beetje af, maar goed. Gelukkig kan ik dan altijd nog een kop thee zetten en die knutselwoede weer voor de geest halen.

Wat komt er bij jullie soms weer bovendrijven als je van een kop thee geniet?

Geef een reactie

