Recept: Citrus Oolong Ice Tea

17 Feb

Het is al weer heel erg lang geleden dat er een artikel online kwam met daarin een ijsthee recept. En dat terwijl deze artikelen super veel bezoekers trekken! Dit jaar ga ik er echt wat meer aandacht aan besteden en omdat ik wil dat jullie de zomer in gaan met een aantal lekkere ice tea’s ben ik nu al begonnen met het bedenken van lekkere combinaties om zelf ice tea te maken. Vandaag is het tijd voor een eerste combinatie waarvan ik wel kan zeggen dat deze goed gelukt is.

Zelfgemaakte oolong ice tea

Wat heb je nodig

Zo maak je deze ice tea

1. Kook het water en giet deze daarna in een karaf/kan etc. en laat afkoelen tot 95ºC.

2. Voeg de theeblaadjes toe aan het water en laat dit 10 minuten trekken.

3. Haal de theebladeren eruit door de thee even door een zeef in een andere kan te gieten en laat het afkoelen tot kamertemperatuur.

4. Als de thee afgekoeld is doe je de schijfjes of kwartjes limoen en citroen erbij en zet je de thee in de koelkast.

5. De volgende dag kan je genieten van een heerlijke zelfgemaakte frisse ijsthee!

Zelfgemaakte oolong ice teaIk heb de thee zelfs nog een tweede dag laten trekken met de limoen en citroen en hier werd deze alleen maar beter van. Maar ik hou dan ook van citrus. De ijsthee is zacht van smaak, maar heeft ook zeker die oppepper van de citroen en limoen. Je kunt er eventueel nog ijsblokjes bij doen. Ik kan niet wachten om hier van te genieten op een warme zomerdag.

Hebben jullie een lekkere ice tea combinatie die ik moet uitproberen? Laat je recept achter bij de comments!

Eén reactie to “Recept: Citrus Oolong Ice Tea”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ice tea, the cold brew-methode | LoveForTea - 16 april 2016

    […] nodig? Probeer dan eens deze gingko lemon twist ice tea, deze citrus oolong ice tea of mijn homemade hibiscus ice […]

Geef een reactie

