Review: Mocca Cream

7 Feb

Op Facebook kwam er al een foto langs van een doos vol thee. Zulke pakketje vind ik heerlijk! Maya Tea heeft mij in totaal 8 verschillende theeën uit hun assortiment toegestuurd, 2x rooibos, 2x witte thee, 2x groene thee, 1 theebloem en een zwarte thee. Ik was vooral benieuwd naar deze zwarte thee, omdat er koffiebonen aan zijn toegevoegd. Ik drink nooit koffie (heel af en toe een cappuccino of andere speciale koffie met karamelsaus en nootjes of iets dergelijks) en was dan ook erg benieuwd of ik deze zwarte thee kon waarderen. Vandaag dan ook de review van deze Mocca Cream.

Mocca Cream met mok

Naam: Mocca Cream

Thee soort: Zwarte thee (Ceylon BOP 1)

Vorm: Losse thee

De theebladeren: Diep zwarte kleur waar de kokosvlokken goed bij afsteken

Toevoegingen: Arabicabonen, kokosvlokken en natuurlijk aroma

Eerste indruk: Wie van de geur van koffie houdt is bij deze thee aan het goede adres. De koffiebonen zorgen echt voor een net gebrande koffiegeur en dat is voor mij als theeliefhebber even wennen haha. Aan de kleur is het zeker niet op te merken dat er koffiebonen aan toegevoegd zijn.

Mocca cream

Review: Zelf drink ik geen koffie en daarom heb ik de eerste kop thee met de mocca cream niet te lang laten trekken. Op de verpakking staat een trektijd van 2-4 minuten vermeld en ik ben dan ook met 2 minuten begonnen. Deze 2 minuten zorgen voor een hele smaakvolle thee met een lichte koffie smaak. Misschien dat een koffieliefhebber het als ‘slap bakkie’ zal bestempelen, maar als tea addict is dit een subtiele en prettige koffie smaak. Wel vind ik dat de thee snel zwaar wordt. Hiervan zou ik geen meerdere koppen achter elkaar kunnen drinken.

Ok, de tweede kop heb ik 4 minuten laten trekken. Kom maar op met die koffiekick! Ook nu is aan de kleur niet te zien dat er koffiebonen doorheen zitten. De koffiegeur is zeker een stuk sterken, maar het schrikt mij nog niet af. Ook qua smaak is de koffie nog steeds niet overheersend en ook ik kan dit bakkie wel waarderen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar 2 minuten trekken. De thee is dan net iets minder zwaar dan bij 4 minuten.

Deze thee behoort zeker tot een van de meest bijzondere theeën die ik ooit gedronken heb. Mocht je een theedrinker zijn die ook van een kop koffie kan genieten dan is deze thee zeker het proberen waard. Ben je geen koffieliefhebber (zoals ik) dan is deze thee alsnog het proberen waard. Laat de thee dan wat minder lang trekken.

Hebben jullie al eens een thee/koffie combinatie geprobeerd? Wat vinden jullie ervan? Ik lees het graag in de comments! 

5 Reacties to “Review: Mocca Cream”

  1. Eva 24 februari 2015 bij 09:02 #

    Waar komt de natuurlijke aroma vandaan?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Webshops voor theeliefhebbers | LoveForTea - 20 februari 2016

    […] thee te genieten. Ben je een koffiedrinker die toch wat vaker thee wil drinken? Je vindt hier ook Mocca Cream, een zwarte thee met […]

  2. Review: 2x Groene thee Maya Tea | LoveForTea - 21 maart 2015

    […] is het tijd voor de laatste review van Maya Tea. Mocht je de eerdere review gemist hebben van de Mocca Cream, 2x roobos en 2x witte thee, dan is het zeker nog de moeite waard om die door te lezen. Na al deze […]

  3. Review: 2x Witte thee Maya Tea | LoveForTea - 10 maart 2015

    […] een na laatste review van Maya Tea. Na de Mocca cream en de twee rooibos varianten is het vandaag de beurt aan de twee witte theeën die ik heb mogen […]

  4. Review: 2x Rooibos Maya Tea | LoveForTea - 14 februari 2015

    […] week vrijdag kwam er een review van de Mocca Cream van Maya Tea online. In het pakketje dat ik heb ontvangen zaten ook twee rooibos theeën waarvan ik […]

Geef een reactie

