Review: 3x Six Leaves

20 Jan

Afgelopen week heb ik een erg leuk theedoosjes opgestuurd gekregen. Het doosje met drie theeën kwam van Six Leaves. Six Leaves is een theemerk met alleen biologische thee die direct van de bron af komt. Geen handelaren, opkopers of groothandels tussen de theeblaadjes en jouw kopje thee. Ook werkt Six Leaves volgens het Fair trade principe wat inhoudt dat iedereen een goed inkomen krijgt.

Six Leaves theedoos

Maar dan natuurlijk de thee. Ik ontving een doosje met daarin Lapsang Souchong, Låm Dong Oolong en Wild Roses. Ten eerste vind ik het doosje erg mooi vormgegeven. Het is een zwart doosje en komt met een rood/wit gestreept touwtje eromheen gebonden. Als je het doosje opent staat er meer informatie over Six Leaves in de klep en liggen de drie zakjes thee in alweer prachtig vormgegeven zakjes. Je kunt zelf kiezen welke drie theeën je in het doosje wilt ontvangen en elk zakje bevat genoeg losse thee voor ongeveer 10 koppen thee.

Six Leaves thee

Maar hoe smaken deze drie theeën?

Ik zet graag een kopje om ze te proeven.

Wild Roses

Six Leaves Wild Roses

De eerste die ik probeerde was Wild Roses. Dit is een ‘verfrissende mix van wilde rozen, groene en zwarte thee uit China’. Na de losse thee 3 minuutjes te hebben laten trekken heeft de thee een heerlijk lichte rozengeur. Mocht je niet van rozen houden schrijf deze thee dan toch nog niet meteen af. De mix van groene en zwarte thee geeft je een kick zonder de zachtheid van de groene thee te verliezen. De wilde rozen geven aan deze zachtheid weer een bloemig karakter mee. Een perfecte thee voor in de middag, ook voor iedereen die niet van rozen houdt.

Låm Dong Oolong

Six Leaves Låm Dong Oolong

De dag erna zette ik een kopje Oolong. Deze komt van ‘wilde theestruiken uit Vietnam. De lichte fermentatie geeft deze thee een bloemige smaak’. Deze Oolong heeft naast een aardse noot ook zeker een subtiele bloemige smaak. De smaken zijn goed in balans wat zorgt voor een hele fijne, zachte, maar toch krachtige Oolong. Dit is zeker een aanrader als je op zoek bent naar een niet al te sterke oppepper.

Lapsang Souchong

Six Leaves Lapsang Souchong

Als laatste zette ik de Lapsang Souchong. Deze heb ik al eerder gedronken en ik houd van die rokerige smaak. Doordat de thee ‘op traditionele wijze wordt gerookt ontstaat de kenmerkende zachte rokerige smaak van een goede Lapsang Souchong’. Nou de geur is zeker rokerig! Op de een of andere manier doet het mij altijd aan gerookte paling denken… Terug  naar de thee. Ook deze is weer heerlijk! Het is zeker een wat zachtere rokerige smaak en dat na 4 minuten laten trekken. Een heerlijke, zachte, volle thee waarbij je bij elke slok de rokerige smaak meer gaat waarderen.

Mocht je op zoek zijn naar een hele leuke thee ervaring dan is deze theedoos van Six Leaves een aanrader. De verpakking zorgt er al voor dat je de thee graag wilt zetten en doordat je zelf de drie theeën kunt uitzoeken is dit zowel het perfecte cadeautje voor een vriend(in)/collega/moeder als voor jezelf. Mijn Like op Facebook hebben ze!

4 Reacties to “Review: 3x Six Leaves”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’15 september | LoveForTea - 29 september 2015

    […] induiken om een lekkere thee uit te zoeken. Op een regenachtige dag smaakt deze Wild Roses van Six Leaves […]

  2. Recept: Citrus Oolong Ice Tea | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] gram Oolong thee (ik heb de Låm Dong Oolong van Six Leaves […]

  3. Tea Moments Januari ’15 | LoveForTea - 31 januari 2015

    […] doosje naar je toegestuurd worden. Maar dit is natuurlijk ook een hartstikke leuk cadeautje! De review is al online gekomen én ik mag een theedoos weggeven! Doe hier mee aan de […]

  4. Winactie! Six Leaves theedoos met drie theeën | LoveForTea - 27 januari 2015

    […] van vorige week dinsdag vast voorbij zien komen. Hierin reviewde ik drie theeën die ik ontving van Six Leaves, en dat in een leuk doosje! Ik was zo enthousiast over de thee en het concept dat ik ze gevraagd […]

Geef een reactie

