DIY theemok

17 Jan

Al een tijdje zit ik erover na te denken om naast het reviewen van thee ook do-it-yoursef projectjes op mijn blog te plaatsen. Ik kom op Pinterest namelijk zo veel leuke ideeën tegen die ik gelijk wil uitproberen (met kans op de bekende Pinterest-fail). Natuurlijk hebben al deze DIYs wel een thee-tintje. Theedoeken opleuken, theeportemonneetjes, vrolijke onderzetters en papieren theekopjes zijn nog maar het begin van de al maar langer wordende lijst met ideeën.

mok met quote

Ik begin met een DIY die ik al heel lang wil uitproberen, namelijk een quote op een mok schrijven. Ondanks dat ik er al genoeg in de kast heb staan is er altijd plek voor nog een mooi exemplaar. En voor eentje die je zelf gemaakt hebt is natuurlijk altijd wel een plaatsje te vinden.

Wat heb je nodig
  • mok
  • permanente stiften
  • papier
  • potlood

mok

Eerst ben ik op zoek gegaan naar een leuke quote. Eenmaal gevonden is het verstandig om even te oefenen op papier. Zelf heb ik de tekst eerst met potlood geoefend om zo een goed idee te krijgen qua proporties. Daarna heb ik stiften erbij gepakt. Dit setje van de HEMA is perfect voor deze quote, want er zitten drie verschillende diktes in het pakketje. Maak een aantal probeerseltjes zodat je goed weet hoe je de stiften het beste kunt houden.

oefenen

Daarna is het tijd om de quote op de mok te schrijven. Ik heb met potlood twee verticale strepen op de mok gezet als kader waarbinnen de tekst moet komen. Ik heb namelijk nogal de neiging om of te groot of te klein te schrijven. Op deze manier bleef alles mooi onder elkaar staan. Wees niet bang als een letter scheef staat of als het niet je mooiste ronde O is. Deze speelsheid is juist wat deze mok zo leuk maakt. Wees creatief!

schrijven op de mok

Om de quote goed en lang op de mok te laten zitten is het nu tijd om de mok in de oven te zetten. 30 minuten op 200 graden. Verwarm de oven NIET voor. Zet je de mok pas in de oven als deze al voorverwarmt is dan warmt de mok niet geleidelijk aan op en daar zal je mok niet bij van worden. Zet je de mok meteen in de oven dan warmt deze samen met de oven geleidelijk op. Laat je mok ook in de oven afkoelen. Ook nu is het belangrijk dat je je mok niet meteen uit de oven haalt als deze klaar is. Nog even geduld.

in de oven

En dat is hem dan, je eigen theemok met quote. Leuk voor jezelf, maar ook zeker leuk om cadeau te doen. Doe er bijvoorbeeld wat lekkere thee in, bonbonnetjes erbij en degene voor wie het cadeautje is kan van een heerlijk kopje thee gaan genieten.

Zijn jullie van het DIYen of vind je alles maar een gedoe?

4 Reacties to “DIY theemok”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cadeautip: Theeset | LoveForTea - 28 november 2015

    […] nog op zoek zijn naar nog meer cadeautips kijk dan op mijn cadeautips-pagina. Hier vind je o.a. een diy theemok, 6x thee voor onder de kerstboom en een […]

  2. Cadeautip: Thee Abonnement | LoveForTea - 21 november 2015

    […] zo’n heerlijk thee abonnement in combinatie met een mooie, misschien gepersonaliseerde theemok en jouw cadeau is klaar. Of combineer de Tea Loves Mason Jar met een thee abonnement. Succes […]

  3. 6x thee op valentijnsdag | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] de mok met hartjes, bloemetjes en ander figuurtjes. Natuurlijk staat er ook een voorbeeld van deze DIY theemok […]

  4. Tea Moments Januari ’15 | LoveForTea - 31 januari 2015

    […] heb je mijn eerste DIY al gezien met deze mok als resultaat. Super blij mee en ook deze pak ik graag uit de kast. En zoals […]

Geef een reactie

