Review: Tea Timer Pro

20 Dec

Vandaag geen review van een heerlijke thee, maar een thee app. Ik ben zelf niet iemand die overal een app voor heeft, omdat ik het verschrikkelijk vindt om altijd alles maar in mijn telefoon te moeten invoeren. Voor sommige misschien geen probleem, maar ik ben het na een uur alweer vergeten. Gelukkig zijn er ook apps die geen constante stroom aan informatie van mijn kant nodig hebben. En als die dan ook nog eens met thee te maken hebben wordt het interessant. Vandaag dan ook een review van een tea timer, namelijk de Tea Timer Pro.

Tea Timer Pro app

De trektijd van thee bijhouden was voor mij altijd een beetje natte vinger werk. Bij een groene thee bleef ik erbij staan, maar bij een zwarte thee ging ik gerust wat anders doen. Nadeel was dat ik de thee vaak vergat en ineens een uur later een koude en veel te sterke kop thee in het vizier krijg. Daar moest ik wat aan veranderen en om dit meteen aan te pakken dook ik in de Google Play Store van mijn telefoon. Tadaa, de Tea Timer Pro werd geïnstalleerd.

De app is heel simpel vormgegeven. Het icoontje om de app te openen is een kop en schotel en als de app geopend is kan je de keuze maken tussen vooraf ingestelde tijden voor de verschillende theesoorten of je eigen thee met jouw geliefde tijd toevoegen. Bij de vooraf ingestelde tijden kun je kiezen voor o.a. witte thee, groene thee, oolong, rooibos, kruiden thee en zwarte thee. Oftewel voor iedere theeliefhebber wat wils.

Tea Timer Pro App

Wil je toch een eigen selectie toevoegen dan is dit zo gebeurd. Je hoeft alleen maar een naam in te voeren, het soort thee aan te geven en de door jouw gewenste trektijd. Eenmaal op toevoegen geklikt kan jouw kopje thee gezet worden.

Hoe werkt de app precies? Eigenlijk heel simpel. Je klikt op de gewenste thee, gevolgd door start en de timer gaat lopen. Heb je je geluid aanstaan dan gaat er een alarm af als de timer op 0 staat. Heb je je geluid niet aan dan hoor je niks… ik geef toe, ook nu heb ik het voor elkaar gekregen om mijn kop thee totaal te vergeten. Gelukkig krijg je een waarschuwing als het geluid uitstaat.

Tea Timer Pro app

Ik test deze app nu al een goede twee weken en ik vind dit een erg fijne app. Niet alleen is deze simpel, maar heeft zowel al vooraf ingestelde tijden als de mogelijkheid om zelf tijden toe te voegen. Zo kun je een speciale ‘thee’ toevoegen die wat extra tijd geeft voor bijvoorbeeld een tweede of derde infusie. Ook fijn is dat je je telefoon gewoon bij je kunt houden en dat er een alarm afgaat. Niet alleen handig voor thuis, maar ook voor op het werk. Naar mijn idee is dit een prima app met de juiste functies voor iedereen die niet meteen een thee timer wil kopen.

Beschikbaar voor Android (gratis).

Ik ben benieuwd, gebruiken jullie een app om de trektijd bij te houden of houd je misschien jouw theenotities bij in een bepaalde app? Of zijn apps eigenlijk niet jouw ding? Of gebruik je een app die je graag met ons wilt delen? Ik lees het graag in de reacties!

2 Reacties to “Review: Tea Timer Pro”

  1. lydiaijlst 3 januari 2015 bij 00:28 #

    misschien een late reactie, maar ik heb de app ook gedownload en vind hem echt heel handig!!

    Groetjes Lydia <3

    • Kayleigh 3 januari 2015 bij 12:38 #

      Leuk om te horen dan je hem ook gebruikt! Ik ben ook helemaal fan van deze app.

Geef een reactie

