Shoplog: Tea in the City

22 Nov

Een theewinkel verlaten zonder iets te kopen is voor mij niet weggelegd. Zo ook niet na een heerlijke theeproeverij bij Tea in the City. Niet alleen ziet hun tearoom er fantastisch uit, ook hun winkel is een waar theeparadijs. Mooie theepotten, leuke kopjes, lekkere chocolade, geweldige cadeautjes alles waar je als theeliefhebber hebberig van wordt.

Aankopen tea in the city

Tijdens de theeproeverij wist ik al bij het drinken van Il était une fois Noel dat ik deze gewoon moest kopen. Ik zag me al avond aan avond genieten van appeltaart, apfelstrudel, applecrumble en natuurlijk een heerlijk kopje vloeibare amandelstaaf. Ik verliet de winkel dus niet zonder een mooi blikje met deze heerlijke thee. Ook kregen we een proefverpakking mee van een heerlijke Pouchkine.

Bij Tea in the City liep ik ook tegen een eenvoudig wit kopje aan waar ik al heel lang mijn zinnen op had gezet. Simpel, wit en met typemachine letters het woord ‘tea’ erop. Ik heb deze al zo vaak op foto’s voorbij zien komen en bij andere bloggers als koffie of cappuccino variant dat ik bijna een sprongetje van geluk maakte toen ik deze zag staan. Op zo’n moment is mijn rationeel denkvermogen even op vakantie en als ik niet uitkijk ga ik met meer weg dan dat mijn bankrekening aan kan.

Om deze koopaanval een beetje in te tomen herinnerde ik mijzelf eraan dat ik ook nog iets praktisch moest meenemen, namelijk nieuwe theezakjes voor losse thee. Ik ben een beetje afgestapt van het thee-ei en gebruik nu vooral deze theezakjes. Ik moest nodig weer nieuwe hebben, want ik was bijna door mijn voorraadje heen. Gelukkig lagen ze bij de kassa en heb ik alles maar meteen afgerekend en ben ik de winkel uit gelopen. De financiële schade is nog enigszins beperkt gebleven dus kan ik heerlijk genieten van een kopje Il était une fois Noel in mijn nieuwe ‘tea’ kopje. Aldus deze tevreden theeliefhebber.

Wat is jullie meest recente thee aankoop?

Eén reactie to “Shoplog: Tea in the City”

  1. Jiska Sanders - van Soest 22 november 2014 bij 10:06 #

    Wat een leuk kopje!

    Mijn meest recente aankoop was gisteren nog: een zwarte thee (ik vermoed Assam) die ik kocht in het Kruideniersmuseum in Utrecht. Daar is een ouderwets kruidenierswinkeltje bij, waar je van alles (snoep, peulvruchten, specerijen, granen enz) los kan kopen. Er waren 5 theesmaken dus dat moest ik natuurlijk ook proberen.
    Het ging helemaal ‘echt als vroeger’: koperen gewichtjes op de ene schaal, het te vullen papieren puntzakje op de andere schaal, en dan uit het grote voorraadblik met een klein metalen schepje net zo lang het puntzakje vullen tot de schalen in balans zijn, en dan het bedrag op een papiertje schrijven en uiteindelijk alles handmatig optellen.
    Het puntzakje werd dichtgevouwen op een manier die het echt dicht houdt maar die je zelf op de een of andere manier nooit meer zo netjes opnieuw kan doen als je hem een keer opengevouwen hebt.
    Het voelde heerlijk kneuterig!

Geef een reactie

