Recept: gezonde brownies

18 Nov

Toen ik met mijn blog begon was ik ook van plan om af en toe een recept te plaatsen van iets lekkers om bij de thee van te genieten. 2 jaar laten is dit wel 1 keer gebeurd, namelijk deze oat and raisin koekjes. Vandaag komt daar verandering in, want ik heb weer een heerlijk recept, namelijk die voor gezonde brownies. Ja, je leest het goed, GEZONDE brownies. Ik probeer steeds gezonder te eten en dankzij Fitdutchies hoef ik de brownies niet te schappen. Misschien deins je even terug na het lezen van het eerste ingrediënt, maar geloof me ze zijn heerlijk.

brownies

Ingrediënten

  • Blik zwarte bonen (400 gr, 265 gr uitgelekt)
  • 2 eieren
  • 5 eetlepels pure cacaopoeder
  • 3 eetlepels gesmolten kokosolie
  • 3 eetlepels honing of agave siroop
  • 1 eetlepel vanille extract
  • 5 geweekte dadels
  • 2 theelepels bakpoeder
  • snufje zout
  • lijnzaad, cranberries, kokosrasp, chocolade, walnoten etc (optioneel)

brownies met thee

1. Verwarm de oven voor op 175°C

2. Laat de zwarte bonen uitlekken en houdt ze even onder de kraan. Dep eventueel met een keukenpapiertje het ergste vocht eraf.

3. Stop de zwarte bonen met de rest van de ingrediënten (behalve noten, zaden, cranberry’s etc.) in een keukenmachine en mix alles goed door elkaar.

4. Schep nu de overige ingrediënten door het beslag.

5. Giet het mengsel in een met bakpapier bekleed bakblik.

6. Zet dit voor 25 tot 30 minuten in de oven. Prik met een satéstokje in de brownie om te zien of deze gaar is.

7. Zet je favoriete kop thee en geniet van deze perfecte combinatie.

Wat is jouw favoriete snack voor bij de thee?

6 Reacties to “Recept: gezonde brownies”

  1. Patrick 18 november 2014 bij 16:33 #

    Die bonen maken het wel bijzonder. Ik ga je recept proberen!

  2. Léon 18 november 2014 bij 10:59 #

    Alleen “snacks” voor of na de thee!

  3. Jordi 18 november 2014 bij 10:23 #

    Lekker he!?

Trackbacks/Pingbacks

  1. Koekje bij de thee: oat and raisin cookies | LoveForTea - 24 februari 2016

    […] gedroogde cranberry’s. Geef je eigen draai aan deze heerlijke koekjes! Of heb je meer zin in gezonde brownies of een […]

  2. Tea Moments November | LoveForTea - 2 december 2014

    […] en thee of laat ik zeggen, zoetigheid en thee. Ik houd ervan. Afgelopen maand bakte ik gezonde brownies. Zonder schuldgevoel genieten van het ene na het andere stukje. Staat ook weer op mijn lijstje voor […]

Geef een reactie

