Review: Il était une fois Noel

15 Nov

Toen ik deze thee proefde tijdens de theeproeverij bij Tea in the City wist ik meteen dat ik deze mee naar huis zou nemen. Zo lekker! Net een vloeibare amandelstaaf.

Naam: Il était une fois Noel

Thee soort: Ceylon

il était une fois noel

Vorm: Losse thee

De theebladeren: Mooie theebladeren in een donkere kleur. Het contrast met de oranje-gelige bloemblaadjes vind ik ook erg mooi.

Toevoegingen: Specerijen

Smaken: Kaneel, vanille, appel, amandel, gember essentiële olie, bloemblaadjes van de goudsbloem

gezette il était une fois noel

Eerste indruk: De losse theeblaadjes ruiken gewoon naar amandelspijs! Ik moet toegeven dat ik geen groot fan ben van amandelspijs, maar dit ruikt zeker niet verkeerd. De gezette thee ruikt een stuk minder naar amandelspijs.

Review: Vaak vind ik de zwarte thee in melanges wat te overheersend, maar in dit geval is het een mooie basis voor de kaneel, vanille en de amandel. De thee doet inderdaad denken aan amandelspijs en zal dan ook heerlijk smaken bij een stukje appeltaart met slagroom of een bolletje vanille ijs. Ik denk dat ik voor vanavond de apfelstrudel maar in de oven doe. Wel vind ik de thee wat zwaar waardoor ik er niet meer dan twee koppen van kan drinken, maar wie mij kent weet dat dat dan wel weer twee grote koppen zijn.

Ben je dus nog op zoek naar een lekkere thee voor de gure dagen dan is dit zeker een aanrader. Naast deze heerlijke thee mocht ik ook een proefzakje Pouchkine meenemen. Ook dit is zeker een aanrader.

Wat is jouw favoriete thee voor bij de appeltaart?

 

5 Reacties to “Review: Il était une fois Noel”

  1. Jiska Sanders - van Soest 15 november 2014 bij 12:07 #

    Oeh, die thee heb ik geroken toen ik voor een theeproeverij bij Tea in the City was en heb enorm getwijfeld of ik hem zou nemen. Uiteindelijk niet gedaan…. en na het lezen van dit blog daar spijt van ;)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn herfstthee toppers | LoveForTea - 17 oktober 2015

    […] het wat kouder begint te worden. Zo keek ik eigenlijk alweer uit naar het zetten van een kopje Il Était Une Fois Noel. Deze zwarte thee met kaneel, vanille, appels en amandelen kocht ik vorig jaar bij Tea in the City […]

  2. Review: Pouchkine | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] de heerlijke zelf gekochte Il était une fois Noel kregen we ook een proefzakje Pouchkine, ook wel ‘het antwoord van Betjeman & Barton op […]

  3. Tea Moments November | LoveForTea - 2 december 2014

    […] al voorbij gekomen op mijn blog, maar ook hier krijgt hij een plekje. Deze is namelijk zo lekker! Il était une fois Noel van Betjeman & Barton. Houd je van amandelstaaf en zoek je nog iets lekkers om te drinken bij […]

  4. Shoplog: Tea in the City | LoveForTea - 22 november 2014

    […] de theeproeverij wist ik al bij het drinken van Il était une fois Noel dat ik deze gewoon moest kopen. Ik zag me al avond aan avond genieten van appeltaart, apfelstrudel, […]

Geef een reactie

