Mijn 5 favoriete herfst theeën

25 Okt

De herfst en ik zijn niet de beste vrienden, maar toch word ik niet helemaal depressief zodra de blaadjes van de bomen vallen. Waar ik mijzelf blij mee maak is de gedachte aan heerlijk op de bank wegkruipen, onder een dekentje met een goed boek of eindelijk die film of serie kijken. Natuurlijk hoort daar ook een kop thee bij. Vandaag dan ook mijn favoriete theeën voor als de regen tegen de ramen slaat.

Mijn herfst thee top 5

Chai tea

Herfst thee ten top: Chai tea

Heerlijk om na een lange dag op de bank weg te kruipen en genieten van een kopje kruiden en specerijen. Alleen de geur al vind ik heerlijk. Ik denk dat ik binnenkort maar weer opzoek ga naar een lekker chai tea recept al is de groene thee variant ook erg verkwikkend.

Rooibos vanille

Herfst thee Rooibos Vanille

Rooibos is een all time favorite. Zowel heerlijk in de zomer in combinatie met citroen en in combinatie met vanille perfect voor de gure avonden in de herfst. Nu nog een lekker stukje appeltaart erbij, mmm…

Magic lychee

Herfst thee Magic Lychee

Dit is een zwarte thee met een heerlijk zacht karakter. Nog steeds perfect voor in de herfst vanwege de zwarte thee, maar met een net wat interessantere smaak. Heerlijk die combinatie van vruchten, citroengras en bloemblaadjes.

Winter white

Herfst thee Winter White

Een perfecte combinatie van witte thee met bergamot om ook in de herfst te drinken. De witte thee zorgt voor een zacht karakter voor als je even geen zin hebt in een spicy thee.

Openhaard romance

Herfst thee Openhaard Romance

Ook dit is een rooibos, maar nu in combinatie met o.a. vruchten, kaneel, cacaobonen en kruidnagels. Heerlijk voor als je de openhaard hoort knisperen en op de bank zit met een goed boek.

Ik kijk nu al uit om van deze theeën te genieten deze herfst.

Wat is jullie favoriete thee voor in de herfst?

5 Reacties to “Mijn 5 favoriete herfst theeën”

  1. xroelienn 25 oktober 2014 bij 08:40 #

    Oee die magic lychee klinkt goed, die ga ik zeker uitproberen!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mijn herfstthee toppers | LoveForTea - 17 oktober 2015

    […] jaar schreef ik voor het eerst over mijn 5 favoriete herfsttheeën en een jaar later ziet dit lijstje er toch wat anders uit. Ik heb dit keer gezocht naar mijn thee […]

  2. 5x thee in de herfst | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] 5 favoriete herfst theeën kun je natuurlijk op mijn blog vinden, maar wat is jullie favoriete […]

  3. Review: Sweet Apple | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] naar mijn 5 favoriete herfst theeën of 5 heerlijke theeën voor in de […]

Geef een reactie

