Tea Tag

21 Okt

Tag’s, je vind ze leuk of niet. I love them! Bloggers van alle soorten en maten posten regelmatig van deze artikelen met vragen over een bepaald onderwerp. Ik vind ze altijd leuk om te lezen, omdat ze vaak wat persoonlijker zijn. Omdat er zo veel tag’s zijn moest er ook een te vinden zijn over thee en ik heb er een gevonden bij Lille Dame. Vandaag dan ook mijn antwoorden op de Tea Tag.

7478259c607eae734e3d0dbb50d262dc

bron

1. Wat drink je liever, warme thee of ijsthee?

Warme thee. IJsthee heb ik tot 2 jaar geleden nooit echt als thee gezien. Het was voor mij onderdeel van frisdrank. Toen ontdekte ik de zelfgemaakte ijstheeën en vanaf toen heb ik het supermarktpak links laten liggen. Toch drink ik liever warme thee. Heerlijk verwarmend. In de zomer wil ik nog wel eens een kan ijsthee maken, maar ook dan drink ik nog gewoon warme thee.

2. Sterk of slap?

Geen van beide eigenlijk. Gewoon een voor mij goed gezette kop thee. Smaak is ook zo persoonlijk.

3. Losse thee of theezakjes

Zeker losse thee. Sinds ik met mijn blog begonnen ben is mijn nieuwsgierigheid naar thee alleen maar toegenomen en dan vooral voor losse thee. Ik gebruik nog wel eens theezakjes, maar dit wordt steeds minder.

4. Koop je thee ergens (cafe of kiosk) of heb je een voorraad thuis?

Ik heb een voorraad thuis. Een lade van een kastje zit helemaal vol thee, maar dat weerhoud mij er niet van om af en toe een nieuwe thee te kopen. Als ik richting school ga wil ik ook nog wel eens een thermoskan meenemen, maar ik koop er ook wel eens een kop thee. Ook in horecagelegenheden kan je mij zien zitten met een kop thee voor me. Wel ben ik altijd een beetje teleurgesteld als ze met theezakjes aankomen.

5. Smaakjesthee of gewone thee?

Beide. Gewone thee vat ik hier even op als natuurlijke thee vs gearomatiseerde thee. Ik kan heel erg genieten van een kop pure thee, maar een witte of groene thee met fruit of bloemblaadjes vind ik ook heerlijk.

6. Wat is je favoriete ijsthee?

Toch mijn zelfgemaakte hibiscus ijsthee. Heerlijk fris-zuur voor op die snikhete zomerse dagen.

7. Wanneer drink je je thee?

Wanneer niet! Naast thee drink ik eigenlijk alleen maar water dus je kunt mij best vaak thee zien drinken. Ik begin ’s ochtends bij mijn ontbijt met een kop om bij wakker te worden en gedurende de dag volgen er nog wel een aantal.

8. Heb je nog iets in je thee?

Nee. Vroeger deed ik wel altijd een beetje suiker in de English Blend, maar daar ben ik echt al jaren geleden mee opgehouden. Ook doe ik nooit melk in mijn thee, op een chai tea na dan.

9. Heb je altijd al thee gedronken?

Voor zover ik weet wel. Mijn moeder drinkt altijd thee ’s ochtends en dat heb ik van jongs af aan overgenomen. Ook zat mijn moeder altijd met thee en een koekje klaar als we uit school kwamen en kreeg ik ’s avonds een kop thee als mijn ouder koffie dronken. Thee is niks nieuws in mijn familie.

10. Welke thee zou jij aanbevelen?

Oeh lastig, want iedereen vind weer iets anders lekker. Voor het herfstige weer zou ik gaan voor een rooibos met vanille, een lekkere chai tea of een oolong. In de zomer zou ik toch kijken bij frisse groene en witte theeën.

Mocht je nu ook zin hebben om deze vragen te beantwoorden dan lees ik ze graag hieronder! Ben benieuwd naar jullie thee trekjes. 

4 Reacties to “Tea Tag”

  1. Sammie 23 oktober 2014 bij 10:59 #

    Leuke tag! Vind tags ook altijd leuk en thee is zoiezo erg lekker :)

  2. xroelienn 21 oktober 2014 bij 08:25 #

    Leuk , leuk!

    Hier mijn tea tag:
    1. Wat drink je liever, warme thee of ijsthee?
    Hangt af van het seizoen. Nu vind ik het heerlijk om met een warm kopje thee op de bank onder een dekentje te zitten. Maar in de zomer houd ik ook wel van een glas ijskoude thee.

    2. Sterk of slap?
    Niet te sterk bitte!

    3. Losse thee of theezakjes
    Allebei eigenlijk wel, heb verschillende thee soorten die ik lekker vind. Zowel los als zakjes.

    4. Koop je thee ergens (cafe of kiosk) of heb je een voorraad thuis?
    Voorraad thuis.

    5. Smaakjesthee of gewone thee?
    Allebei. Gewone thee met honing mmmm. Maar ik kan ook net zo goed genieten van smaakjes thee.

    6. Wat is je favoriete ijsthee?
    Aldi ijsthee for sure!

    7. Wanneer drink je je thee?
    Op stage tijdens overdrachten en vergaderingen lurk ik aardig wat weg. Maar ook thuis op de bank.

    8. Heb je nog iets in je thee?
    Heel af en toe suiker of honing, maar meestal zonder iets.

    9. Heb je altijd al thee gedronken?
    Ja. Vroeger was dat uiteraard kinderthee met melk en suiker haha.

    10. Welke thee zou jij aanbevelen?
    Cocos thee van de xenos.

Trackbacks/Pingbacks

  1. De tea tag #2 | LoveForTea - 23 juni 2015

    […] is al een hele tijd geleden dat er een thee tag online kwam en vandaag ga ik daar verandering in brengen. Tijdens het lezen van andere blogs kwam […]

Geef een reactie

