Review: Clipper – Chai Organic Green Tea

18 Okt

Ondanks dat we dit weekend weer zomerse temperaturen  krijgen is de herfst toch al wel begonnen. Niet een van de seizoenen waar ik erg fan van ben vooral door al die regen, maar waar ik wel blij van wordt zijn de lekkere herfst theeën. Mijn favoriet is Chai Tea. Heerlijk kruidig en verwarmend daar houd ik van als koukleum. Toen ik de groene thee variant van Clipper dan ook tegen kwam zat deze voor ik het wist in mijn winkelmandje.

Naam: Chai Organic Green Tea

Clipper Chai green tea

Thee soort: Groene thee

Vorm: Theezakje

De theebladeren: Dust

Toevoegingen: Kruiden

Smaken: Kaneel, sinaasappelschil, kardemom en kruidnagel

Clipper Chai Green Tea

Eerste indruk: Alleen die geur al, heerlijk! Juist in de herfst en de winter kan ik al die verwarmende kruiden super waarderen. Kaneel komt standaard op het aanrecht te staan en alleen de geur van een chai tea doet mij al goed. Deze variant is met groene i.p.v. zwarte thee en ik heb er dan ook voor gezorgd dat ik geen kokend water heb gebruikt. Jammer dat dit bij Clipper nog wel aangehouden wordt. Ondanks de kruiden zullen deze de bittere smaak van groene thee die gezet is met te heet water niet helemaal maskeren.

Review: Met de juiste watertemperatuur creëer je een kop chai tea die naast kruidig ook heerlijk zacht van smaak is. Geen sterke smaak die je met zwarte thee krijgt, maar een pittige thee met zacht karakter. Een erg geslaagde combinatie die zeker voor een 4-uur oppepper zorgt. Door dit zachte karakter wordt een tweede kop ook niet te veel, want ik persoonlijk met melk en zwarte thee wel heb. Dit is een goed alternatief voor als je opzoek bent naar een zachte chai tea, maar niet wilt inleveren op de pit.

Clipper Chai Organic Green Tea is o.a. verkrijgbaar bij Albert Heijn, Poeisz, Deen en natuurvoedingswinkels.

Hebben jullie al eens een Chai Green Tea geprobeerd? Wat vinden jullie van deze combinatie?

 

4 Reacties to “Review: Clipper – Chai Organic Green Tea”

  1. Lia 29 maart 2016 bij 22:19 #

    Deze Chai Organic Green Tea is inderdaad erg lekker. De allerlekkerste thees van Clipper (sowieso de allerlekkerste thee) vind ik echter de Love me Truly (Kaneel, Gember en Kruidnagel met Chai) en de Organic Lemon & Ginger infusion (met citroengras, gember, zoethout, citroenschil. Hier zit geen chai thee in. Ook erg lekker is de Rise & Shine infusion met Yerba Mate, citroengras, citroenverbena, zoethout en citroenrasp. Deze laatste is een ochtendthee. Clipper thee is overigens ook verkrijgbaar bij Jumbo.

    • Kayleigh 30 maart 2016 bij 18:26 #

      Lemon & Ginger klinkt erg lekker. Hoe sterk vind jij de gember? Ik eet het namelijk zelf vrijwel nooit, omdat ik het best sterk vind.

  2. Jacqueline 18 oktober 2014 bij 13:53 #

    Nou dan ga ik toch ook eens chai mixen met groene thee! Had ik zelf nooit op gekomen. Je zou verwachten dat de zachte groene thee wegvalt door de specerijen. .. Bedankt voor je review!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Smooth Chai | LoveForTea - 18 augustus 2015

    […] Wil je liever zelf je eigen chai tea maken dan heb ik nog een heerlijke recept voor jullie, namelijk deze Tchai. Of ga je liever voor de Chai organic green tea van Clipper? […]

Geef een reactie

