Review: Bubble tea

1 Okt

Het heeft heel erg lang geduurd, maar het is dan eindelijk zover. Ik heb een keer bubble tea gekocht en gedronken. Of het echt nog ‘in’ is weet ik niet, maar er is een tijd geweest dat ik meerdere over dit drankje heb horen praten. De meningen waren verdeeld en dan kan ik het niet laten om het ook zelf te proberen.

Bubble tea

Meer dan een jaar geleden schreef ik al over bubble tea, maar ik kwam nooit een verkooppunt tegen. Tot er op station Diemen Zuid een Sushi Today open ging. Ja ja, niet alleen sushi maar dus ook bubble tea op loopafstand. Vandaag dan ook de vraag heb ik er een nieuwe verslaving bij gekregen ja of nee…

Om niet meteen met de originele melk optie te beginnen koos ik voor een meloen smaakje met naar lychee smakende parels. Misschien een beetje veilig, maar je moet toch ergens beginnen. De bubble tea komt echt in een super cute verpakking. Een schattige seal is het eigenlijk, een met een beertje…? Typisch Aziatisch in ieder geval. Ook het kenmerkende super dikke rietje kreeg ik erbij. Deze zat apart verpakt dus je kunt de thee ook meenemen om op een later tijdstip op te drinken.

Bubble tea

En dan de smaak…

Het frisse van een groene ijsthee is zeker te herkennen, maar of het ook echt thee thee is is de vraag. Komt natuurlijk ook door het meloen smaakje. Eigenlijk is het echt niet slecht. Ik zat te wachten op een slok suiker, maar het is zeker niet overdreven zoet. Gezond zal het niet zijn, maar soms mag dat. Het is fris, dorstlessend en zelfs de lychee pareltjes vind ik best ok. Wel weet ik dat dit geen nieuwe verslaving wordt, gelukkig maar voor mijn portemonnee. Lekker voor in de zomer, maar met het steeds kouder wordende weer kies ik toch liever voor een kop warme thee.

Wel ga ik nog een keer de originele met melk proberen. Al spreekt mij die toch een stuk minder aan.

Wat vinden jullie van bubble tea? 

Eén reactie to “Review: Bubble tea”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Bubble tea, de nieuwe dorstlesser voor de zomer | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] Mijn nieuwsgierigheid heeft het inderdaad gewonnen en een bubble tea review staat dan ook […]

Geef een reactie

