Review: Wild strawberry tea

9 Sep

Vandaag is het tijd voor een review van een thee die ik uit Amerika heb gekregen. Ik kreeg een super leuk pakketje van iemand vol thee en een paar boeken. Kijk die persoon kent mij. Wel lastig bij deze review is dat ik jullie niet kan vertellen waar de thee gekocht is. Ik weet het zelf wel, want ik ben er ook een keer geweest, maar het is gewoon een klein winkeltje in een leuk plaatsje waarvoor je niet even op en neer vliegt. Maar deze smaakcombinatie zal vast ook hier te verkrijgen zijn.

Naam: Wild Strawberry

Sweet strawberry tea

Thee soort: Vruchtenthee

Vorm: Losse ‘thee’

De theebladeren: De stukjes aardbei en rabarber zijn van elkaar te onderscheiden. Ook zitten er, volgens mijn smaaktest, stukjes appel in.

Toevoegingen: Ze praten over ‘sugared rubarb aroma’ dus helemaal natuurlijk is het niet.

Sweet strawberry tea close-up

Eerste indruk: De eerst aardbei thee die niet naar mierzoete kauwgom ruikt! Tuurlijk is het zoete van de aardbei terug te vinden, maar het wat zuurderige van de rabarber compenseert het en zorgt voor een goede balans. Hopelijk blijft dit zo na het zetten. De thee zelf is rood. Geen ranja rood, maar ook geen hibiscus thee rood. Eigenlijk wel een mooie aardbei rode kleur.

Review: Voerde de aardbei de boventoon voor het zetten, na het zetten is de rabarber echt aan kracht toegenomen. Het zuurtje komt net iets meer naar voren. Ik hou ervan. Qua smaak doet deze thee mij denken aan Hibiscus thee, maar dan net iets zoeter door de aardbei. De rabarber zorgt voor een fris zure smaak wat ik eigenlijk wel een lekkere afwisseling vind van de zachte groene en witte theeën die ik op het moment veel drink. De aardbei vind ik vrij lastig terug te proeven, maar aardbei thee verkoopt denk ik nu eenmaal beter dan rabarber.

Oh, ik proef aardbei! Je smaakpupillen moeten even aan de rabarber wennen voordat ze de aardbei kunnen ontdekken. De thee wordt wat zoeter en fruitiger. Ik zou deze thee in de herfst en de winter zeker drinken, want je warmt er echt van op. Toch denk ik dat dit ook een hele lekkere ice tea zal zijn.

Houden jullie van thee met een wat fris zurige smaak zoals o.a. hibiscus? 

 

Geef een reactie

