Review: Oolong Peach Tea

2 Sep

Gisteren liep ik door de Xenos toen mijn blik getrokken werd door een rijtje losse theeën. Ik wist dat de Xenos al langer losse thee in het assortiment had, maar ik heb deze nooit gekocht om eens te proberen. Tot gisteren dus. Ik ging voor de oolong peach. Volgens Xenos een hand geplukte gele infusie met een fruitige en zoete perzik noot.

Naam: Oolong Peach tea

Thee soort: Oolong

Oolong peach tea

Vorm: Losse thee

De theebladeren: Opgerolde kleine balletjes die zich tijdens het zetten uitvouwen. Het gaat hier om hele blaadjes die opgerold zijn.

Toevoegingen: Natuurlijk aroma

Smaken: Perzik

Oolong peach na het zetten

Eerste indruk: De opgerolde bolletjes zien er goed uit. Een combinatie van donkere en lichte tinten groen en bruin. Als je eraan ruikt komt de perzik geur goed naar voren. Geen overdreven zoete geur, maar toch duidelijk aanwezig.

Review: Na het zetten is goed te zien dat het hier gaat om hele blaadjes die zijn opgerold. Geen kleine gebroken stukjes, maar hele mooie grote bladeren. De echt zoete perzik geur is wel verdwenen. Je ruikt heel licht iets zoetigs, maar als je niet weet dat het perzik is had je het er niet uitgehaald. De kleur van de thee is zeker niet donker. Xenos heeft gelijk als het spreekt over een gelige infusie.

De smaak vind ik toch iets te vlak. De perzik is nauwelijks terug te proeven, maar dient er meer voor om de thee een wat zachter karakter te geven. Laat je de thee wat verder afkoelen dan komt er ineens veel meer smaak naar boven. De perzik wordt wat sterker en de smaak wordt wat interessanter. Maar nog geen top thee.

Naast deze smaak waren er nog 5/6 smaken, maar na het proeven van deze oolong ren ik niet meteen terug om de rest ook uit te proberen. Het is geen smakeloze thee, maar er zijn theeën die rijker van smaak zijn.

Hebben jullie deze losse thee van Urban Tea Garden al eens geprobeerd?

5 Reacties to “Review: Oolong Peach Tea”

  1. ranighesquiere 2 januari 2016 bij 11:31 #

    Heb nu dezelfde soort thee maar dan van Dille en Kamille en de geur was allesinds veel belovend. Maar ook hier inderdaad valt de smaak en de geur tegen, de zoete smaak van perzik is helaas heel moeilijk terug te vinden.

  2. Hallo Kayleigh,

    Wij hebben met interesse je review gelezen over de Urban Tea Garden Oolong Peach. Een prima review waar wij graag nog extra uitleg over willen geven en onze visie aan willen toevoegen. Wij zijn Axxent Masters in Tea BV en hebben samen met onze klant Xenos deze lijn van 8 soorten losse thee ontwikkeld.

    Zoals je weet is Oolong thee een half geoxideerde thee die tussen de zwarte en groene theesoorten inzit. Oolong thee heeft een hele zachte en van nature zoetige, bloemige smaak. De kleur van deze thee in het kopje is meestal licht en mede afhankelijk van de soort Oolong thee. Op deze verpakking staat vermeld dat het kleurkarakter ‘Ivory yellow’ is.

    Doordat een Oolong thee een verfijnde en subtiele smaak heeft, hebben wij er voor gekozen om een niet al te overheersende perziksmaak toe te voegen, maar een mooie balans te zoeken tussen de natuurlijke Oolong smaken en perzik. Uiteraard is de perzik wel te herkennen in deze thee.

    We hopen dat je met deze extra informatie de Oolong Peach nogmaals zal gaan proeven en zult genieten van deze mooie thee.

    Met vriendelijke groet,
    Astrid Lagendijk
    Axxent Masters in Tea BV

    • Marjolijn Mook 30 april 2015 bij 20:00 #

      Ik heb deze thee in januari of februari bij Xenos gekocht en vind em (Oolong Peach Tea) heel erg fijn smaken dus ik zou hem opnieuw willen kopen maar kan em bij Xenos niet meer krijgen. (Is ie ergens anders nog te koop, Astrid Lagendijk van Axxent?)
      Mbv google was ik op zoek naar meer info over de thee en zo kwam ik op jouw weblog en dit artikel van sept.2014 Kayleigh.
      Met vriendelijke groet, Marjolijn

      • Kayleigh 30 april 2015 bij 20:03 #

        Hoi Marjolijn,

        Volgens mij heb ik hem laatst nog gezien bij de Xenos in Amsterdam Poort. Ik kan het mis hebben, want ik ging voor andere dingen naar de xenos en heb dus niet goed op de thee gelet. Hopelijk kan je hem nog vinden!

  3. Léon 2 september 2014 bij 07:32 #

    Hebben jullie deze losse thee van Urban Tea Garden al eens geprobeerd?

    Bijna, dus nèt niet. Daarom: blij met deze beschouwing.

Geef een reactie

