Thee & een goed boek

23 Aug

Thee kan ik de hele dag door drinken. Ik heb niks met koffie, frisdrank of sapjes. Water en thee zijn mijn dorstlessers. Ondanks dat ik veel thee drink zijn er een aantal momenten waarop ik er extra van kan genieten. Veel van deze momenten draaien om lekker ontspannen en even helemaal niks. Mijn favoriete combinatie is een lekkere kop thee met een goed boek.

thee & een goed boek

Al van jongs af aan ben ik een echte boekenworm. Op de lagere school kon ik er een hele stapel boeken doorheen jagen in de zomervakantie. Tijdens schoolweken was het standaard om in bed eerst nog even te lezen. Zo kan ik mij nog herinneren dat ik een Harry Potter boek in twee nachten had uitgelezen. Lezen was en is voor mij een echt geniet moment.

Na een jarenlange dip in het lezen ben ik nu weer verslaafd. Misschien komt het doordat ik vrij lang vakantie heb nu, maar ik vind het heerlijk om in de bank weg te kruipen en de hele dag te lezen. Of buiten in de zon als het weer het toelaat… Om dit moment helemaal compleet te maken drink ik altijd thee. Ik kom extra tot rust als ik een kop thee drink tijdens het lezen. Waarom weet ik niet, maar lezen en een kop thee drinken is voor mij echt ontspannen.

thee & een goed boek

Vooral in het najaar en de winter kan ik hier van genieten. Buiten is het donker, het regent als een gek en binnen is het lekker warm. Op de bank met een dekentje en dan inleven in een goed verhaal met een kop thee. Zo maak ik de donkere dagen toch nog een beetje dragelijk, want ik ben een echt zomerpersoon. Toch kijk ik al wel weer een beetje uit naar die avonden dat ik op kan gaan in een goed boek sippend aan een warme kop thee.

Herkennen jullie dit heerlijke gevoel of worden jullie vreselijk onrustig als er een boek in de buurt komt?

Pinterest afbeeldingen 1  |  2

Eén reactie to “Thee & een goed boek”

Trackbacks/Pingbacks

  1. 30 days of tea’15 week 3 | LoveForTea - 10 augustus 2015

    […] 5 augustus Ik schreef al eerder een artikel over de combinatie thee en een goed boek. Ik houd ervan namelijk. Of het nou fictie of non-fictie is, Nederlands of Engels, voor de fun of […]

Geef een reactie

