Review: Thee-groet

19 Aug

Ondanks dat mijn opa en oma net zo van thee houden als ik is daar de losse thee nog niet aangeslagen. Toen ze langs kwamen had mijn oma voor mij een zakje zwarte thee meegenomen die ze zelf ook ergens gekregen had. Thee eieren en T-sacs hebben ze niet en daarom kan ik nu van de thee genieten.

Winkel: De Pelikaan

Naam: Thee-Groet

Thee-groet

Thee soort: Zwarte thee

Vorm: Losse thee

De theebladeren: Lange opgerolde theebladeren met een diepzwarte kleur. Na het zetten kun je goed zien dat het gaat om gebroken bladeren.

Toevoegingen: Aroma

Smaken: Vanille

Thee-groet theebladeren

Eerste indruk: De vanille geur is goed aanwezig. Niet alleen bij het openen van het zakje maar ook na het zetten van de thee. Mocht je niet zo van vanille houden dan kan dit een beetje overweldigend zijn.

Review: Persoonlijk hou ik niet zo van hele sterke zwarte thee en daarom heb ik deze thee ook maar kort laten trekken. Hierdoor is de thee niet te donker. De vanille smaak is subtiel. Zeker niet zo sterk als je zou verwachten van de geur. De vanille geeft de zwarte thee wat zoets mee en eigenlijk is het best een geslaagde combinatie.

Zwarte thee drink ik vooral in de ochtend, maar deze thee zou ik vanwege de vanille liever in de middag drinken. Vooral in het najaar en in de herfst zal deze thee heerlijk zijn.

Wat is jullie mening over vanille in thee?

 

Geef een reactie

