Het thee ABC presenteert ‘B’

5 Aug

Vorige maand kwam, hoe verrassend, de letter ‘A’ aan bod. Een logisch vervolg deze maand is de letter ‘B’.

Blend

Een mix van theeën. Dit kan een mix zijn van theeën uit verschillende regio’s of een mix met ingrediënten zoals bloemblaadjes, kruiden of stukjes fruit.

Bitter

Een onaangename smaak die veroorzaakt wordt door de thee te lang te laten trekken.

Bergamot

Een citrusvrucht die gebruikt wordt in Earl Grey.

bergamot

Boterthee

Tibetaanse thee gemaakt van theebladeren, boter van de jak en zout. Om deze thee te maken worden de theebladeren meerdere malen gekookt.

Bubbelthee

De trend uit Azië. Deze ‘thee’ is een mix van gekoelde of hete gezoete thee, melk en een ander smaakje. Vaak zitten er balletjes bij in deze thee. Om een echt bubbel effect te krijgen worden alles goed door elkaar geschud.

Bancha

Een Japanse groene thee. De bladeren worden vaak op een wat later tijdstip geplukt waardoor deze wat ouder zijn dan de bladeren van bijvoorbeeld Sencha. Dit heeft invloed op het cafeïne gehalte. In Bancha is dit een stuk lager.

bubbelthee

Mochten jullie nog woorden met een ‘B’ weten laat ze dan achter bij de reacties zodat ik ze aan het artikel kan toevoegen. En natuurlijk ben ik opzoek naar woorden met een ‘C’. Een idee? Ik lees het graag bij de reacties. Het complete alfabet is uiteindelijk terug te vinden op de Thee ABC-pagina.

3 Reacties to “Het thee ABC presenteert ‘B’”

  1. Jacqueline 5 augustus 2014 bij 12:09 #

    Leuk hoor dat Alfabet met Theeweetjes! Ik kijk al uit naar de C van Ceylon. ;-)
    Ik mis wel Bancha (Japanse groene thee), die staat op mijn verlanglijstje om uit te proberen. En voor volgende maand: Cadeauthee! Ik mag van mezelf elke maand een half onsje kopen van 1 “nieuwe” thee/infusie die op dat lijstje staat, cadeautje voor mezelf dus. En mijn familie en vrienden weten dat ze me altijd blij maken met een zakje losse thee… :-D

    • Kayleigh 5 augustus 2014 bij 12:55 #

      Ik ga Bancha onthouden voor als er nog meer b’s te binnen schieten anders voeg ik hem hier toe. Cadeauthee is een leuk idee!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het thee ABC presenteert ‘D’ | LoveForTea - 11 oktober 2014

    […] de ‘A‘, ‘B‘ en ‘C‘ is het vandaag tijd voor thee terminologie met een […]

Geef een reactie

