4x thee voor in de zomer

26 Jun

Dat het met het weer de goede kant op gaat is niet alleen aan de temperatuur te merken, maar ook aan mijn thee keuze. Na de vele koppen donkere en kruidige thee van de herfst en winter kies ik zodra de zon zich laat zien voor zachte groene en witte theeën. Zomer betekend voor mij ook het extra veel eten van fruit zoals kersen, aardbeien en perziken. Thee met een fruitig karakter is dan ook al snel favoriet. Vandaag 4 theeën die ik zeker vaak ga drinken deze zomer.

Saigon – Four leaves

Saigon four leavesDit is een heerlijk fris ruikende groene thee gemixt met essentiële oliën van citroen, vijg en lotus, stukjes fruit en korenbloem blaadjes. Dit is een heerlijke zachte en frisse thee en daar houd ik van in de zomer.

Citroengras – Thee van de Markt

Citroengras theeEen thee met citroen kan voor mij echt niet ontbreken in de zomer. De combinatie groene thee met citroen is mijn favoriet en deze van Thee van de Markt is zacht, citroenig en verfrissend.

White Wonder – Teabar

witte theeNaast groene thee is de zomer voor mij ook het seizoen voor het drinken van witte thee. Deze in combinatie met gojibessen, bergamot, rozen, frambozen, zwarte bessen en malvabloesem kan zo maar dagelijks gedronken worden.

Snow White – Theejoy

snow whiteNog zo’n heerlijke witte thee waar ook nog eens heerlijke ijsthee van gezet kan worden. Laat je niet afschrikken door de wat zoetige geur, want eenmaal gezet is dit een heerlijke thee waar je geen genoeg van krijgt.

Zoals jullie zien houd ik in de zomer wel van een wat zoete/fruitige thee. Dit zijn niet ieders favoriet en daarom ben ik benieuwd wat voor jullie de ultieme zomer thee is. Van welke thee kan jij geen genoeg krijgen in de zomer? Laat het achter bij de reacties.

Eén reactie to “4x thee voor in de zomer”

  1. Jiska Sanders - van Soest 1 juli 2014 bij 00:18 #

    Ik drink het hele jaar door graag ‘stevige’ smaken. Ook in de zomer kan je een winterthee zetten, iets met citrus en kruidnagel en dergelijke doet het namelijk ook prima als icetea in dit huishouden…. eventueel met een flinke scheut vers sinaasappelsap erdoor.

    Verder drink ik in de zomer inderdaad nét een tikkie lichtere smaken, en drink ik graag citroen en limoen aroma’s, of, nog beter, een schijfje vers in de thee.

Geef een reactie

