Recept: Gingko Lemon Twist Ice Tea

17 Jun

Ondanks dat het weer even een stapje terug doet is het de afgelopen dagen heerlijk zonnig geweest. Dat betekend voor mij weer tijd voor het maken van ijsthee! Ik dronk jarenlang ijsthee uit een pak, maar daar maak je mij vandaag de dag echt niet meer blij mee. Ik geniet veel liever van een glas eigen gemaakte ice tea zonder berg suiker. Vandaag heb ik dan ook weer een nieuw recept voor jullie.

Om eerlijk te zijn gebruik ik altijd dezelfde techniek. De kraan even laten lopen zodat je vers water hebt, dan een kan vullen, losse thee erbij en zeker een nacht in de koelkast laten trekken. Omdat ik vaak een groene thee gebruik kook ik het water nooit, maar ik zal dit toch eens gaan doen om te kijken of dit de smaak beïnvloed. Maar voor vandaag een recept volgens de makkelijke methode.

Benodigdheden

– Kan 1L
– Gingko Lemon Twist

Stap 1. Laat de kraan even lopen zodat je vers water krijgt en deze koud wordt. Vul je kan met water. Ik gebruik zelf altijd een 1 liter kan. Deze is zo op, maar zo heb ik altijd verse ijsthee en kan ik vaak een andere thee uitproberen.

Stap 2. Gebruik 2x zoveel thee als je normaal gesproken zou gebruiken. Voor deze kan heb ik 2,5 grote theelepels Gingko Lemon Twist gebruikt. Een heerlijke citrus thee waarvan je de review hier kunt lezen.

proces

Stap 3. Even doorroeren en daarna in de koelkast. Nu moet je even geduld hebben, want de kan moet minstens een nacht in de koelkast staan zodat de thee goed kan trekken. Houd hier dus rekening mee en maak deze ice tea in de avond zodat je er de volgende dag van kunt genieten.

Stap 4. Inschenken, voetjes omhoog, zonnebril op en genieten maar!

gingko lemon twist ice tea

Review: Dit is zeker een gevalletje hoe langer laten trekken hoe meer smaak. De smaak blijft subtiel, maar is zeker aanwezig. De ice tea heeft een mooie licht geel/groene kleur en smaakt nog steeds een beetje naar citroen. Ook blijft deze ice tea lekker fris. De smaak wordt niet bitter of zuur en is nog net zo interessant als de warme variant.

Wat is jullie favoriete ice tea recept? Laat het achter bij de reacties zodat wij ze allemaal kunnen proeven.

7 Reacties to “Recept: Gingko Lemon Twist Ice Tea”

  1. vanessateaxperience 21 april 2016 bij 12:10 #

    Gingko… Een zaligheidje om thee mee te pimpen, vind ik persoonlijk!
    Samen met gember en kaneel toch een favorietje van mij.

    • Kayleigh 21 april 2016 bij 12:11 #

      Inderdaad echt heerlijk. Gember moet ik nog leren waarderen. Nog tips voor lekkere combinaties met gember?

      • vanessateaxperience 21 april 2016 bij 14:28 #

        Wat ik heerlijk vind, is gember en kaneel samen. (Ook in koekjes ☺️)
        Ik pak een kleine tin, die er een portie groene thee in (een portie is voor mij altijd voor een liter water) en breek er een kaneelstokje in drie bij. Goed afsluiten en zo een weekje donker en droog zetten.
        Dan gebruik je die thee zonder de kaneelstukjes om te zetten. Eens gezet, die ik er verse gember bij, en eventueel de kaneelstukjes.de gember geeft een frisse toets, de kaneel zorgt voor ‘cosiness’. Eens proberen?

      • Kayleigh 21 april 2016 bij 15:01 #

        Klinkt goed :)

  2. Maikel 21 september 2014 bij 22:42 #

    Leuke blog, ik drink zelf sinds ik sport helemaal geen frisdrank meer en heb zo ook een passie voor thee (zonder suiker) gekregen. Ga deze ijsthee binnenkort eens maken!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ice tea, the cold brew-methode | LoveForTea - 16 april 2016

    […] nodig? Probeer dan eens deze gingko lemon twist ice tea, deze citrus oolong ice tea of mijn homemade hibiscus ice […]

  2. Tea Moments Juni | LoveForTea - 1 juli 2014

    […] maand heb ik ook een heerlijke ice tea gemaakt. Dit is de Gingko Lemon Twist. Het recept kun je hier lezen. Erg lekker als je van citrus houdt. Deze verfrissende ijsthee ga ik deze zomer vaker […]

Geef een reactie

