Review: Orchid Tieguanyin

12 Jun

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een Oolong reviewde. Niet dat ik deze thee niet lekker vind, maar ik kies sneller voor een groene of witte thee. Maar dat betekend niet dat ik helemaal geen Oolong drink. Vandaag dan ook een review van de Orchid Tieguanyin van TeaAdventure.

Webshop: TeaAdventure

Naam: Orchid Tieguanyin

Orchid Tieguayin

Soort thee: Losse thee

Toevoegingen: Geen

Eerste indruk: Mooie groene opgekrulde blaadjes. Alleen de randjes zijn gekneusd waardoor deze qua oxidatie tussen zwarte en groene thee inzit. En dit merk je aan de smaak.Pittiger dan groene thee, maar wel lekker zacht.

Orchid Tieguayin

Review: Dit is een aardse thee die niet heel zwaar is. De smaak is heel natuurlijk en er zit zelfs een licht zoetje in. Dit komt door de orchidee. Een lekkere bloemige oolong die zelfs nu met het warme weer heerlijk zal smaken.

Drinken jullie ook Oolong? Ik hoor graag wat jullie favoriet is.

Eén reactie to “Review: Orchid Tieguanyin”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Theeproeverij bij Tea-Adventure | LoveForTea - 24 juni 2014

    […] wit en groen volgde een oolong genaamd Tiequanyin. Laatst plaatste ik een review van de Orchid Tiequanyin online. Dit is dezelfde thee, maar deze heeft de geur en smaak van orchideeën opgenomen. Beide […]

Geef een reactie

