Review: The Teabar

5 Jun

Het is al weer een tijdje geleden dat ik bij de Teabar binnen liep om daar een kijkje te nemen. Heerlijk vond ik het om daar een thee uit te kiezen, want je kunt aan alle thee ruiken en deze zelf in een zakje scheppen. Mocht je dus naar iets specifieks opzoek zijn of liever de thee in het echt ruiken voordat je het koopt is de Teabar zeker een aanrader. Ik verliet de winkel met twee theeën die al eerder in een shoplog voorbij zijn gekomen. Vandaag is het tijd voor de review.

White Wonder

witte thee

Soort thee: Witte thee

Toevoegingen: Goji bessen, rozenblaadjes, frambozen, zwarte bes en malvabloesem

Eerste indruk: Deze thee ruikt niet alleen heerlijk zomers zoet, maar ziet er ook prachtig uit. Het is een perfecte combinatie van de groene theeblaadjes, de rode goji bessen, de rozige rozenblaadjes, stukjes bergamot en de paarsige malvabloesem. Ik kan dit wel waarderen, thee die er ook lekker uitziet voor het oog.

Review: Je hoeft niet bang te zijn dat deze thee erg zoet is. Hij mag dan wel erg zoet ruiken, maar de smaak is heerlijk zacht. Toch is het zoete niet helemaal verdwenen, maar is de perfecte aanvulling. Dit is echt een thee waar ik de hele zomer van kan genieten. Licht, fris, fruitig, heerlijk.

Gingko Lemon Twist

Ginkgo Lemon TwistSoort thee: Kruidenmix

Toevoegingen: Kweepeer, appel, munt, gingko, kiwi, sinaasappel, jasmijn en citroengras

Eerste indruk: Ik ben een grote citrus fan en deze Gingko Lemon Twist is dan ook hemels! Je moet van de citrus geur houden, want deze thee ruikt vrij scherp. Het mag officieel dan wel geen thee heten, but I still love it!

Review: Omdat het een kruidenmix is is de smaak wat sterker. Het citroengras is zeker goed terug te proeven en als citrusfan vind ik het heerlijk. Als het echt goed warm is buiten is dit een thee die echt verfrissend is juist door het citroengras. Ook heeft het wel iets spicy wat ervoor zorgt dat dit een hele verrassende combinatie is.

Ondanks dat White Wonder een heerlijk zachte thee is is Gingko Lemon Twist mijn favoriet van deze twee. Deze kan ook voor ijsthee gebruikt worden, maar dit moet ik nog proberen.

Deel alsjeblieft jullie Teabar favorieten, want ik kom hier zeker terug.

4 Reacties to “Review: The Teabar”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Het thee ABC presenteert ‘W’ | LoveForTea - 2 april 2016

    […] White wonder is een zomerse thee van The Teabar. In deze thee zitten o.a. gojibessen, frambozen en rozenblaadjes. […]

  2. Shoplog: The Teabar | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] theeën heb ik ondertussen geproefd en reviews van beide theeën zijn dan ook op mijn blog te […]

  3. Doei zwaar, hallo zacht | LoveForTea - 21 april 2015

    […] van Four Leaves. Daarnaast staat een sencha van Tea Forté. Links vooraan staat een heerlijk zakje White Wonder van de Teabar met daarnaast Magic Lychee van Thee van de […]

  4. Recept: Gingko Lemon Twist Ice Tea | LoveForTea - 17 juni 2014

    […] ik 2,5 grote theelepels Gingko Lemon Twist gebruikt. Een heerlijke citrus thee waarvan je de review hier kunt […]

Geef een reactie

