Mijn theehoekje

29 Mei

Een tijd geleden had ik besloten om een lade van een kastje te gaan gebruiken als thee lade. Hier heb ik een artikel over gemaakt en vandaag de dag ziet deze lade er nog steeds zo uit. Bomvol met thee. Een beetje te vol om nog fatsoenlijk open en dicht te kunnen. Bovenop het kastje kwam dan ook steeds meer thee te staan en ik heb dan ook besloten om van de bovenkant van dit kastje mijn theehoekje te maken.

Voor

Hier een ‘voor’ foto al is dit al een foto na een opruim sessie van afgelopen maandag. Vooral onnodig papier en frutseltjes zijn toen weggehaald. Zo ziet het er dus nu uit. Naast thee heb ik hier een fruitschaal staan en omdat ik best wat fruit insla ligt alles meestal goed vol met bakjes en netjes vitaminen. Gelukkig is er op dit moment nog maar 1 mango over van de 3 die er eerst lagen.

voor bovenaf

Dit is vooral mijn theehoekje, de witte placemat. Hier heb ik mijn theepot staan, een bakje met thee die ik nog wil gebruiken voor mijn blog of die nog moeten worden opgeruimd. En daarachter vierzakjes en een theeblikje die gewoon geen andere plek kunnen krijgen vanwege te weinig ruimte. Het placematje maakt het nog enigszins gezellig.

na

En na. Wat ik er vooral bij wou zetten was de T-Time thee set van Rosti Mepal. Ik heb deze eerder mogen weggeven en heb er ook een voor mijzelf mogen ontvangen. Deze stond tot nu toe ongebruikt in een kast, omdat ik er nog een plekje voor vrij moest maken. Vandaag is dat dus gebeurd. Het is een lime groen/wit variant die super goed past bij mijn theepot en Four Leaves thee blikje. Puur toeval, want ik zag het pas toen ik alles had staan. In dit setje heb ik T-sac filters gedaan en in een van de kleine bakjes verschillende proefzakjes van verschillende thee soorten. Deze lagen eerst in een keukenkastje en werden dus nogal eens vergeten… Links heb ik als ‘blog ruimte’ ingedeeld. Daar komen de theeën te staan waar ik nog iets over wil schrijven. Puur als reminder en om van te genieten natuurlijk

Het idee achter het omtoveren van het kastje tot theehoekje is om wat meer roulatie in de thee te krijgen. Ik pak nogal vaak dezelfde thee en zo blijft de rest liggen. Het plan is om nu eerst de proefzakjes te gebruiken en als die op zijn het lage bakje te vullen met een lekkere thee die ik er denk ik zo’n twee weken in laat zitten. Daarna zoek ik weer een andere thee uit. Ik hoop dat ik deze thee dan wat vaker pak, omdat ik zo niet eerst de hele lade door hoef te spitten. Een soort Tea Special Home Edition zeg maar.

Ik hoop dat het gaat werken, want die theelade van mij heeft ook nog steeds geen systeem toegewezen gekregen. De thee achterin komt niet naar voren en drink ik dus minder vaak. In combinatie met mijn theehoekje hoop ik hier verandering in te brengen. We zullen het gaan zien.

Ben benieuwd of jullie ook een theehoekje hebben gecreëerd. Lees het graag bij de reacties.

Geef een reactie

