Shoplog: The Teabar

15 Mei

Op bevrijdingsdag ging ik ’s middags richting Westergasfabriek voor het bevrijdingsfestival. Er stond mooi weer en goede muziek op het programma. Een heerlijke maandag middag dus. En die werd nog beter toen ik toevallig langs The Teabar liep. Een bezoekje aan deze theewinkel stond al een tijdje op mijn lijstje dus ik moest even naar binnen.

En wat een geweldige winkel! De rechter muur staat vol thee in schepbakken die iedereen wel kent van de Jamin. Je kunt dan ook aan alle thee varianten ruiken wat ik zeker een pluspunt vind. Geur en smaak gaan namelijk hand in hand. Ook heb je zelf in de hand hoeveel thee je koopt. Geen standaard verpakkingen dus. De prijs die bij elke thee vermeld staat is voor 100 gram, maar je kunt de thee al kopen vanaf 50 gram. En dit mag je helemaal zelf afwegen. Persoonlijk vind ik dit zeker iets toevoegen. Je gaat naar huis met een thee waar je bijna zeker van gaat genieten.

Naast een geweldig aanbod aan thee zijn er ook geweldige thee accessoires. Toen ik de eerste keer binnenkwam viel mijn oog meteen op een geweldige theepot met filter. Ondanks dat ik een theepot heb zou ik nog er nog best graag een willen met een filter. Toch heb ik hem laten staan. De theepot die ik nu heb gebruik ik vrij weinig dus mijn gezonde verstand vertelde mij Kayleigh, omdraaien en bij die theepot weglopen! Dit was zo’n moment dat ik luisterde.

Maar… zonder thee liep ik de winkel natuurlijk niet uit!

Ginko Lemon Twist

Ginkgo Lemon Twist

Dit is dé thee voor citrus lovers! Wat een geweldige geur. Dit is een rooibos thee met o.a. stukjes appel, kweepeer, munt, ginkgo blaadjes en citroengras. Je zou deze thee haast alleen al kopen om als geurzakje te gebruiken, want mijn kamer ging heerlijk naar deze thee ruiken. Ook de smaak is super. Dit is zeker een aanrader als je zelf ice tea wilt maken en ik heb mij laten vertellen dat dit vorige zomer een hit was in de horeca.

Witte thee

witte thee

Ik moet toegeven dat ik de naam even kwijt ben van deze thee. Ik ben op dit moment bij mijn ouders en heb de thee niet bij me. Had toch wat meer van mijn geheugen verwacht. Dus de naam houden jullie nog van mij te goed al durf ik met 90% zekerheid te zeggen dat dit White Wonder is. Maar kijk naar die kleurcombinatie, geweldig!

Als je in Amsterdam bent ga dan zeker even langs bij The Teabar. Het is een geweldige theewinkel waar je ook leuke theecadeautjes kunt kopen. Naast thee hebben ze veel thee accessoires, geweldige theepotten en vriendelijk personeel. Ik weet zeker dat je naar huis gaat met een geweldige thee.

Beide theeën heb ik ondertussen geproefd en reviews van beide theeën zijn dan ook op mijn blog te vinden.

Ik ben benieuwd wat jullie van The Teabar vinden en lees het graag bij de reacties.

Eén reactie to “Shoplog: The Teabar”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: The Teabar | LoveForTea - 5 juni 2014

    […] koopt is de Teabar zeker een aanrader. Ik verliet de winkel met twee theeën die al eerder in een shoplog voorbij zijn gekomen. Vandaag is het tijd voor de […]

Geef een reactie

