MIX-IT: Verse munt met Stevia

6 Mei

Ik sta wel eens voor het thee schap in de supermarkt en dan denk ik….nee, de smaken zijn het vandaag net niet. Ook speelt mee dat ik best weet dat ik gewoon losse thee moet gebruiken. Toch zwicht ik nog wel eens voor de snelheid van het theezakje. Mijn studentenbudget laat het nou eenmaal niet toe om mega voorraden losse thee in te slaan. Hierdoor ben ik op het idee gekomen om zelf wat lekkere melanges samen te stellen. Maar dan wel met wat ik in huis heb.

Sinds ik stevia thee heb mogen ontvangen probeer ik hier lekkere combinaties mee te maken. Zo probeerde ik al een oolong-stevia mix. Na een tip heb ik deze natuurlijke zoetstof ook gebruikt in een kop verse munt thee. Aanrader!

De stevia is afkomstig van Marjal Stevia.

Samenstelling: Verse munt en een half theelepeltje losse stevia blaadjes

verse munt met stevia

Eerste indruk: Het ziet eruit als een normale kop verse munt thee met honing. Logisch natuurlijk want de stevia geeft alleen maar smaak af. Rook je af en toe de honing nog wel eens dat is nu niet het geval bij de stevia.

Review: Mocht je even geen honing hebben, maar wel stevia dan kan je alsnog heerlijk genieten van een kop verse munt thee. Heerlijk! Zorg er wel voor dat je niet te veel stevia gebruikt en deze in een thee ei doet die je er weer uit kunt halen. Je wilt de stevia namelijk niet te lang laten trekken. Ook is de nasmaak verdwenen. Dit komt door de munt. De thee smaakt iets anders zoet dan met gebruik van honing, maar het is nog steeds een aangenaam zoetje.

Zelf gebruikte ik nog best wel wat honing in munt thee, maar met een klein beetje stevia krijg je hetzelfde resultaat en je kunt de stevia voor meerdere koppen gebruiken. Deze combinatie krijgt zeker een goed plekje in mijn top 10. Je drink nog steeds een gezoete munt thee, maar dan zonder honing.

Hebben jullie deze mix met stevia al eens geprobeerd? Wat vinden jullie ervan? Ik hoor het graag in de reacties! 

Eén reactie to “MIX-IT: Verse munt met Stevia”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mix-it: Darjeeling en lavendel | LoveForTea - 26 maart 2016

    […] kwam ik erachter dat het laatste mix-it-artikel al van bijna een jaar geleden was. Ik combineerde verse munt met stevia om te kijken of dit een vervanging voor honing kon worden. En dat bleek best een succes te […]

Geef een reactie

