Review: Korakundah Green BIO – Theejoy

3 Mei

Afgelopen week heb ik drie theeën mogen ontvangen van het merk Theejoy. Van een heb ik al heerlijke ijsthee gemaakt en is echt een aanrader. Het recept staat in het artikel van afgelopen week over suikervrije ijsthee. Toch moest ik ook meteen de groene thee proberen en ook deze is zeker een aanrader, vooral voor de beginnende groene thee drinker.

Webshop: Theejoy

Naam: Korakundah Green BIO

Thee soort: Groene thee

Vorm: Losse thee

De theebladeren: Mooie stukjes in prachtige groene kleurschakeringen

Toevoegingen: Geen

Korakundah Green BIO

Eerste indruk: Een zachte groene thee daar hou ik van. Qua geur kan je ook niet anders verwachten dan een zachte smaak aangezien de geur ook heerlijk licht is. Ben benieuwd naar deze groene thee die geplukt is op de oudste en hoogste biologische plantage van India.

Review: Een heerlijke zachte smaak zoals al in de beschrijving stond. Daarnaast ook heerlijk verfrissend. Deze thee is prima te combineren met een high tea vol zoetigheid. Ik denk dat deze thee de smaak mooi in balans houdt, omdat deze thee totaal niet bitter of erg grassig is. Mocht je een beginnende groene thee drinker zijn of gewoon niet zo houden van de wat grassigere variant dan is deze zeker het proberen waard. Ook heerlijk als het wat warmer is buiten.

Waar te koop: Deze heerlijke zachte biologische groene thee is te koop bij Theejoy.nl vanaf € 2,00 (20gram). 

Van deze groene thee ga ik nog vaak genieten! Wat is jullie favoriete zachte groene thee? Ik lees jullie tips graag bij de reacties. 

5 Reacties to “Review: Korakundah Green BIO – Theejoy”

  1. Jacqueline 3 mei 2014 bij 09:30 #

    Ik heb sinds kort de Lung Ching (los van TheeMaas, Rotterdam €6,95/100gr). Vind ik erg lekker, maar ik heb besloten ook nog wat andere uit te proberen en dan mijn lekkerste groene thee te kiezen. Deze ga ik dus ook een keer proberen, want hij ziet er mooi uit en je omschrijving klinkt goed!

    • Sanne 5 mei 2014 bij 14:40 #

      Erg leuke blog Kayleigh! Hou ook erg veel van thee en wil ook graag erover gaan bloggen, maar merk toch gauw dat schrijven niet mijn sterke kant is. Dus ik vind het erg knap van je! Ik blijf je volgen :) Ik haal mijn theeën bij http://www.yumchatea.nl. Deze kwam ik tegen bij de theefestival in Rotterdam tegen. Zij hebben echt geweldige theeën van de klasse “premium whole leafs”. Deze zijn een paar klassen hoger dan Simon Levelt en TheeMaas. Ik ben benieuwd of jij ook zo enthousiast bent zoals ik over hun thee. Ik ben wacht met spanning op je volgende blog artikel! Groetjes, Sanne

      • Kayleigh 6 mei 2014 bij 08:31 #

        Hoi Sanne,

        Leuk om te lezen dat je mijn blog leuk vindt! Je moet je zeker niet tegen laten houden om zelf ook te gaan bloggen hoor, schijven zal vanzelf beter gaan. Ik heb nog geen thee van yumchatea geprobeerd. Van de naam heb ik wel gehoord, maar ben er nog niet verder ingedoken. Ga ik zeker doen nu ik lees dat het goede theeën zijn :)

      • Sanne 6 mei 2014 bij 15:25 #

        Nou..ik merk dat consistent een bepaalde schrijfstijl aanhouden erg moeilijk is :) Helemaal het verwoorden van je gevoelens en de smaaksensatie. Daarom vind ik het erg leuk om jouw artikelen te lezen onder het genot van een pot thee en een goed stuk chocola :P

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Snow White ice tea + ACTIE | LoveForTea - 13 mei 2014

    […] namelijk Snow White en Flower Garden, een zakje Korakundah green Bio van 20 gram cadeau! Lees hier mijn review over deze heerlijke zachte groene […]

Geef een reactie

