Review: Dilmah exceptional Rose with French Vanilla

1 Mei

Best een tijdje terug kreeg ik volgens mij via Instagram de tip over Dilmah. Deze zou de Albert Heijn sinds korte tijd in het assortiment hebben zitten. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk ben ik doelbewust de AH in gelopen en heb ik een pakje Dilmah thee afgerekend. Vandaag de review.

Dilmah

Dilmah is een familiebedrijf opgericht door Merril J. Fernando en staat voor 100% pure Ceylonthee van de hoogste kwaliteit. Uniek aan het concept is dat de thee in het land van herkomst verpakt wordt. Dit gebeurt in een foliezakje. Zo wordt de versheid gegarandeerd en wordt de tussenhandel buiten spel gezet. Ook vind je bij Dilmah alleen maar onvermengde theeën. Geen mix van thee uit verschillende landen dus.

dilmah rose french vanilla

Naam: Rose with French Vanilla

Thee soort: Ceylon thee

Vorm: Pyramide zakje

De theebladeren: Wel iets groter dan theegruis

Toevoegingen: Bloemig

Smaken: Aroma van Franse vanille en rozen

Dilmah close up

Eerste indruk: Er komt niet echt een geur af van de gezette thee. Toch een beetje jammer, want ruiken hoort bij proeven. Maar misschien ligt het aan mij. Het is een Ceylon thee met een mooie donkere kleur.

Review: Dit is een wat zwaardere thee, maar wel met een zacht karakter. De rozen zorgen voor iets bloemigs terwijl de vanille toch weer wat warmte toevoegt. Heel speciaal vind ik deze thee alleen niet. Ik mis toch een lekkere geur en een wat complexere smaak. Jammer.

Hebben jullie Dilmah al in het schap zien staan? Wat is jullie favoriete smaak? Ik lees het graag bij de reacties.

Geef een reactie

