De favoriete thee van… Violetta

19 Apr

Ik doe niets liever dan genieten van een kop thee om deze later met jullie te delen door het schrijven van een review. Omdat ik lang niet op de hoogte ben van alle theesoorten vraag ik jullie hulp. Hulp in de vorm van deel jullie favoriete thee met alle andere theeliefhebbers. 

Vandaag is het de beurt aan Violetta. Een theeliefhebster die gek is op Rooibos thee en geef haar eens ongelijk.

Gebruik je losse thee of een theezakje?

Violetta’s voorkeur gaat uit naar losse thee, maar omdat ze niet altijd losse rooibos thee kan vinden gebruikt ze ook theezakjes. Toch weet ze dat deze niet altijd van de beste kwaliteit zijn.

Tijdens mijn bezoek aan de beroemde theefabriek in Sri Lanka heb ik geleerd dat losse thee doorgaans van betere kwaliteit is. Voor de builtjes gebruikt men afval vanuit het productieproces.

Hoe zet je deze thee het liefst?

Ze geeft aan dat dit erg ligt aan hoeveel tijd ze heeft. Heeft ze de tijd dan zet ze deze heerlijke thee in een gietijzeren theepot en doet er zelfs nog wat stukjes verse gember of een blaadje gelatine in.

Gelatine lost gemakkelijk op en heeft geen smaak. Op deze manier krijg ik ook proteïne binnen. Ik eet geen vlees en daarom moet ik daar aandacht voor hebben. Tegelijk krijgen mijn nagels een goede dosis voeding wat mooi meegenomen is!

Moet een kop thee toch wat sneller gezet worden dan gebruikt Violetta een theezakje. In een grote kop, water erover en genieten maar.

rooibosplant

De rooibosplant – aspalathus linearis

Waarom is dit jouw favoriet?

Geen moeilijke vraag voor Violetta, want rooibos thee is ongelofelijk gezond! Ze geeft o.a. de volgende redenen:

– Rooibos thee bevat geen cafeïne
– Bevat veel antioxidanten
– Bevat mineralen zoals magnesium, zink en ijzer
– Kalmeert maagklachten
– Kan helpen bij het verlagen van de bloeddruk en cholesterol
– Kan een positief effect hebben om de huid

Wanneer drink je deze thee het liefst?

Het antwoord van een echte theeliefhebster:

Wanneer? Zo vaak mogelijk!

Heb je een tip waar wij lekkere rooibos thee kunnen kopen?

Bioplanet heeft een mooi assortiment.

Rooibos

Omdat je aangaf het lastig te vinden om losse rooibos thee te vinden hier een paar tips.

TheevandeMarkt.nl
Teabar.nl
Fourleaves.nl
TheeXpresss.nl

Houden jullie ook zo van rooibos? Of weten jullie een nog een goede webshop/winkel waar losse rooibos thee te koop is? Laat het achter bij de reacties!

Enthousiast geworden en wil je jouw favoriete thee met ons delen? Lees hier hoe je jouw favoriete thee in de spotlight kunt zetten.

 

2 Reacties to “De favoriete thee van… Violetta”

  1. Léon 19 april 2014 bij 08:27 #

    Persoonlijk houd ik absoluut niet van Rooibos-thee, maar ik zie het wel eens bij ‘De Tuinen’.

    Onder andere grote verpakkingen losse Rooibos-thee van 250 gram, maar ook kleinere van 100 gram.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Oproep: De favoriete thee van… | LoveForTea - 19 mei 2015

    […] Flower, Claudia over haar zelf samengestelde Marokkaanse theemix, Violetta over haar liefde voor rooibos en Jiska over haar liefde voor thee in het […]

Geef een reactie

