Review: Famous China Tea deel 2

17 Apr

Vorige week zaterdag kwam het eerste deel van deze Famous China Tea review al online. Over die drie theeën was ik best aangenaam verrast en vandaag deel ik de laatste drie theeën met jullie.

Dit zijn: Jasmine Tea, Green Tea en Rose Black Tea

Jasmin Tea

Famous China tea Jasmine

Jasmijn thee drink ik eerlijk gezegd helemaal niet vaak, dus echt goed vergelijkingsmateriaal heb ik helaas niet. Moet ik toch een keer verandering in brengen. Goed, terug naar de jasmijn thee uit dit setje. De kop gezette thee ruikt ligt bloemig. Geen overweldigende zoete geur dus. Dit zachte is ook terug te proeven. Deze thee heeft een hele aangename zachte bloemige smaak. Laat het water wel even afkoelen anders komt deze smaak niet naar boven. Dit is zeker een aanrader voor in de late namiddag met een koekje.

Green Tea

Famous China tea Green Tea

Van weinig tot geen vergelijkingsmateriaal naar een thee die zo’n beetje mijn hele collectie inneemt. Gelukkig heb ik daar betere groene thee tussen zitten, want deze valt erg tegen. Op het eerste gezicht heeft de thee een heerlijke zachte smaak, maar deze zwakt al vrij snel af waardoor de smaak erg vlak en saai wordt. Het is zeker geen verkeerde thee, maar er is groene thee van betere kwaliteit te krijgen.

Rose Black Tea

Famous China tea Rose Black TeaDit is net als de groene thee een thee die een beetje tegenvalt. Het is een thee die door de rozenblaadjes wel iets extra’s heeft dan een ‘normale’ zwarte thee, maar toch is de smaak niet heel speciaal. De pit van de zwarte thee is nog te proeven, maar is wel minder scherp door de rozenblaadjes. Ik zou het haast een ‘normale’ thee met een licht smaakje willen noemen. Nee, niet echt onder de indruk.

Ondanks dat er zeker theeën bij zitten die mij verrast hebben, zoals de Oolong en de Jasmijn thee, is dit geen setje als je op zoek bent naar goede kwaliteit thee. Mocht je af en toe eens een kopje drinken en wil je wel eens losse thee proberen in plaats van de supermarkt zakjes dan is dit zeker een optie.

 Hebben jullie wel eens een thee aangeschaft die toch niet helemaal was wat je ervan verwachte? Deel het met ons bij de reacties. 

5 Reacties to “Review: Famous China Tea deel 2”

  1. Léon 17 april 2014 bij 10:51 #

    In de Chinatown in Den Haag heb ik eens een oolong-thee gekocht die niet echt goedkoop was en zeker de verwachting wekte even lekker te zijn als andere Taiwanese oolong-theeen die niet echt goedkoop zijn.

    Toen ik het pak had opengemaakt bleken er allemaal geperste bolletjes in te zitten die na het opgieten van het water een beetje gaan sissen en niet, zoals je zou verwachten, helemaal uitrollen (zoals bijvoorbeeld Gunpowder). Het blijven voor een groot deel bolletjes.

    De thee smaakt veel zoeter dan verwacht en wie weet zijn het daarom allemaal bolletjes, dat men er een of andere suikervariant heeft bijgevoegd.

    Ik drink deze thee nog steeds, want vanwege die bolletjes is hij ook niet gemakkelijk te mengen.

    In elk geval niet wat ik bij de aankoop verwacht had.

    De toko waar ik deze thee kocht is onlangs failliet gegaan.

    • Kayleigh 17 april 2014 bij 10:59 #

      Ja toch jammer dat iets waar je best wat voor neerlegt tegen kan vallen. Het blijft altijd een verrassing hoe een thee zal smaken natuurlijk, maar sissende thee klinkt niet erg positief.

      • Léon 17 april 2014 bij 11:13 #

        Dan ben ik nog blij dat het bij sissen blijft: het zou nog erger zijn als er explosies zouden optreden.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Shoplog: China Famous Tea | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] En die kop thee heb ik zeker gezet. Benieuwd naar wat ik van deze thee vind? Lees dan de twee reviews, genaamd China Famous Tea deel 1 en China Famous Tea deel 2. […]

  2. Review: Famous China Tea deel 1 | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] tweede deel van deze Famous China Tea staat ook als review […]

Geef een reactie

