Groene thee smoothie met rode vruchten

15 Apr

Vandaag iets anders dan dat heerlijke warme kopje liefde waar wij allemaal zo van kunnen genieten. Nu de zon zich weer wat vaker laat zien heb ik gemerkt dat ik weer vaker de blender uit de kast pak en aan de slag ga met smoothies en sapjes. Heerlijk om in de zomer (en om nu al een selectie te maken) van te genieten. Vaak maak ik smoothies met kokosmelk, yoghurt of gewoon water. Daar kwam laatst verandering in toen ik mij bedacht dat ik hier ook thee voor kon gebruiken!

Groene thee kwam meteen in mij op en dat is dan ook de basis van deze smoothie. Ik heb koud water in een kan gedaan, hier een ruime hoeveelheid Sencha bladeren bij gedaan en een nacht in de koelkast laten staan. De volgende dag heb je dan een hele lichte koude groene thee. Ook een hele lekkere basis voor een ijsthee als je het nog iets zoet. Maar deze keer gebruikte ik het dus voor een smoothie.

Wat zit erin?

250ml groene thee
4 medium aardbeien
1 kiwi
Handje bosbessen

Smoothie blender

Instructies lijken mij niet nodig: blenden maar! (Wel een tip om altijd eerst de vloeistof in de blender te doen. Zo gaat het blenden makkelijker.) Maak de smoothie helemaal af door er wat munt blaadjes, granaatappelpitjes of ander fruit op te doen.

En dan hebben we een hele mooie rode smoothie. Qua smaak had deze van mij wat zoeter gemogen. Ik denk dat dat komt doordat de aardbeien nog niet helemaal super zoet waren. De smoothie is dus wat aan de zure kant, maar in combinatie met de frisheid ga ik deze zeker vaker maken. Als het echt goed warm is buiten zal deze heerlijk smaken!

groene thee smoothie

Nog een voordeel van deze smoothie is dat het heerlijk licht is. Het is geen dikke romige variant die soms nog best zwaar op de maag kan liggen. Perfect voor de zomer dus waar je (vooral ik) toch wat meer moeite hebt om zwaar voedsel te eten.

Maken jullie wel eens smoothies op basis van groene thee? Wat is jullie favoriete combinatie? Ik lees het graag bij de reacties!

2 Reacties to “Groene thee smoothie met rode vruchten”

  1. Jiska Sanders - van Soest 15 april 2014 bij 22:33 #

    Wist je dat kiwipitjes als ze in de blender kapot geslagen worden een hele bittere smaak afgeven? Misschien was je smoothie daarom wat minder lekker, dat kan ook!

Geef een reactie

