Review: Famous China Tea deel 1

12 Apr

Vorige week schreef ik over een klein schattig setje met verschillende beroemde theeën uit China. Ik kocht deze bij een winkel waar je zo’n beetje alles kunt kopen waar je naar opzoek bent. Ook vanwege de prijs (€ 2,49) was ik een beetje op mijn hoede, want zes theeën van 30gram voor die prijs en bij een winkel waar je zowel huishoudartikelen, feestspullen, sieraden en koffers kunt kopen… Toch heeft dit setje mij verrast en deel ik deze dan ook in wat meer detail met jullie.

Zoals ik in het vorige artikel al schreef bestaat het setje uit 6 theeën. Deze 6 heb ik opgedeeld in 2 artikelen en vandaag komen de eerste 3 aan bod, namelijk oolong, pu’erh en lychee black tea.

Oolong

De theebladeren zijn mooie mooi opgerold vouwen goed uit in het hete water. Na het zetten van de thee ruiken de theebladeren ook erg lekker. De smaak van deze oolong is zeker niet verkeerd. Het is een warme thee waar een vleugje karamel in zit. Van deze drie is dit mijn favoriet.

China famous thee oolong

Pu’erh

Na de pu’erh van Teasenz valt deze pu’erh een beetje tegen. De geur is erg lekker. Krijg helemaal zin om op de bank weg te kruipen met een goed boek en reep chocolade. Alleen van de smaak had ik meer verwacht. Op het eerste proef moment is de smaak eigenlijk nog niet zo verkeerd. De thee heeft een donkere aardse smaak die je vanbinnen uit opwarmt. Alleen word de smaak daarna snel vlak. Erg jammer.

China famous thee pu'erh

Lychee black tea

Zelf houd ik wel van zwarte thee met een zoet fruitig of bloemig karakter. Het geeft namelijk net iets extra’s mee aan de thee waar ik, vooral in de middag, heerlijk van kan genieten. Ook deze lychee variant is zo’n thee. Deze combinatie zorgt voor een zachte en licht fruitige zwarte thee.

China famous thee lychee black tea

Van deze drie is de oolong mijn favoriet. Vooral dat vleugje karamel is heerlijk. Ik merk de laatste tijd toch dat ik vaker voor een wat puurdere/natuurlijkere thee kies. Tot nu toe ben ik best verrast over deze drie theeën. De theebladeren zien er goed uit en de smaak is ook zo slecht nog niet, al valt de pu’erh wel wat tegen. Ik ben benieuwd hoe de andere drie zullen smaken.

Het tweede deel van deze Famous China Tea staat ook als review online.

Zijn jullie wel eens thee in een winkel tegengekomen waar je het eigenlijk niet verwacht had? Koop jij zulke thee wel eens of koop je thee toch het liefst bij een echte theewinkel? Ik lees het graag bij de reacties.

2 Reacties to “Review: Famous China Tea deel 1”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Shoplog: China Famous Tea | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] thee heb ik zeker gezet. Benieuwd naar wat ik van deze thee vind? Lees dan de twee reviews, genaamd China Famous Tea deel 1 en China Famous Tea deel […]

  2. Review: Famous China Tea deel 2 | LoveForTea - 17 april 2014

    […] week zaterdag kwam het eerste deel van deze Famous China Tea review al online. Over die drie theeën was ik best aangenaam verrast en vandaag deel ik de laatste drie […]

Geef een reactie

