Ontdekt: Numi thee

27 Mrt

Nu het drukker en drukker wordt met mijn scriptie en ik mij moet voorbereiden op een nieuw college dat volgende week begint ben ik weer vaker op school te vinden. De tijd dat ik thuis zat is voorbij en eerlijk gezegd vind ik het heerlijk! Enige puntje is dat ik wat minder vaak thee kan drinken. Ik neem nog steeds mijn thermosbeker mee natuurlijk, maar die haalt het niet tot het einde van de dag. De oplossing hiervoor is een kop thee kopen op de uni.

Het kopen van een kop thee op school gebeurd steeds vaker en afgelopen dinsdag zat ik ook weer op een bankje met een kop thee voor me. Ik mocht van mijzelf even rust nemen dus de laptop bleef in mijn tas. Tijd om eens uitgebreid mensen te kijken en mijn thee te bestuderen. De thee die op mijn uni verkocht wordt (tenminste bij dit ‘koffie barretje’) is Numi thee en daar wou ik natuurlijk meer over weten.

Logo Numi thee

Numi

Numi is een biologisch en Fair Trade thee merk van broer en zus Ahmed & Reem. Numi staat voor kwaliteit en echtheid. Er worden hele theebladeren gebruikt en er worden geen oliën of smaakstoffen aan toegevoegd. De smaak sensaties worden gecreëerd door gebruik te maken van fruit, kruiden en bloemen. Klinkt goed!

Ook is het biologische en Fair Trade keurmerk erg belangrijk. De thee wordt rechtstreeks van de thee boeren gekocht en er wordt een eerlijke prijs voor betaald. Over het theezakje is ook nagedacht. Deze is namelijk biologisch afbreekbaar en dus niet gemaakt van polyester of nylon.

Pesticiden zul je ook niet vinden op thee van Numi. De thee wordt namelijk gecontroleerd en is gegarandeerd pesticide vrij. Super!

Het thee assortiment

Hier zit het wel goed mee! Met 13 theesoorten en nog een aantal bloementheeën zit er voor iedereen wel iets bij. Zelf drink ik graag de Gunpowder Green en Orange Spice. Maar ik ben ook zeker benieuwd naar White Rose, Maté Lemon en Golden Chai. Even goed het thee rekje op school in de gaten houden.

Ondanks dat het hier gaat om theezakjes vind ik deze thee toch een goed alternatief voor als mijn thermosfles leeg is. Ik ben zeker niet 100% anti theezakje, maar ik ga wel het liefst voor een zo natuurlijk mogelijke thee.

Numi thee

Numi thee is te koop bij de meeste natuurwinkels.

Kenden jullie Numi al? Wat zijn jullie favoriete smaken? Ik lees het graag bij de reacties.

Geef een reactie

