Review: Rooibos Lemon Love

20 Mrt

Ik kan niet geloven dat mijn laatste review over rooibos van eind vorig jaar is. Hoe kan ik een van mijn favorieten (na groene thee) nou niet vaker met jullie delen?! Ok, toegegeven ik heb rooibos een tijdje links laten liggen, maar na een kop van deze variant weet ik weer waarom ik rooibos zo heerlijk vind.

Webshop: Thee van de Markt

Naam: Rooibos Lemon Love

Thee soort: Rooibos

Vorm: Losse theebladeren

De theebladeren: Rooibos is officieel geen thee, omdat het niet van de Camellia Sinensis gemaakt wordt. Het is een kruid die totaal niet tot fijn stof gemalen is.

rooibos lemon love

Toevoegingen: Citrus en bloemblaadjes

Smaken: Citroengras, aroma, korenbloembloesemblaadjes

Eerste indruk: De kleur alleen al is prachtig. Mooi rood waar een heerlijke krachtige geur vanaf komt. Rooibos is afkomstig uit Afrika en de geur doet mij ook altijd aan Afrika denken. Ik ben nog nooit in Afrika geweest, maar ik beeld mij gewoon in dat Afrika naar Rooibos ruikt. En Afrika roept weer een olifant op..Wat een verbeelding weer vandaag.

Review: De krachtige geur wordt iets afgezwakt door de citroen. Toch geeft de citroen ook iets extra’s aan de geur mee. Ook qua smaak voegt de citroen iets toe. Het geeft de Rooibos net even iets meer frisheid mee en is hierdoor een mooie aanvulling. Net als alle andere Rooibos is ook deze variant heerlijk verwarmend en hierdoor een wat zwaardere “thee”.

De komende tijd ga ik zeker vaker een kop Rooibos zetten. Persoonlijk laat ik ze liggen als het echt warm wordt, maar op dit moment kan het nog prima. Vooral ’s avonds na een drukke dag kun je heerlijk genieten van deze geurige Rooibos Lemon Love.

rooibos lemon love

Waar te koop: Deze Rooibos Lemon Love is te koop bij Thee van de Markt voor € 2,95  (90 gram).

Houden jullie ook zo van Rooibos? Zo ja, wat is jullie favoriet? Ik lees het graag hieronder bij de reacties.

Eén reactie to “Review: Rooibos Lemon Love”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments Maart 2 | LoveForTea - 22 maart 2014

    […] heb ik woensdag het artikel voor donderdag afgerond. Een review over een heerlijke Rooibos thee. Naast groene thee een van mijn favorieten en ik kan nog steeds niet geloven dat deze thee bijna […]

Geef een reactie

