T-sac theefilter

11 Mrt

De laatste tijd laat ik steeds vaker het thee ei staan en gebruik ik een t-sac. Deze stonden al heel lang in mijn keukenkastje, maar ik gebruikte ze gewoon niet. Sinds een paar weken ben ik echt weer verslaafd en is dit een fijne herontdekking. Hierom deel ik graag dit handige theefilter met jullie!

t-sac maat 1

Wat is t-sac?

Een t-sac is een papieren zakje waar je losse thee in kunt doen. Het zakje is chloorvrij dus je hoeft niet bang te zijn voor rare smaakjes aan je thee. De t-sac is in 4 maten verkrijgbaar, speciaal voor een enkele kop tot aan 12 koppen thee. Zelf heb ik maat 1 en die is geschikt voor een kop of mok. Deze maten hebben vooral te maken met de grote van het zakje en natuurlijk niet met de thee die je gebruikt.

Wat ik zelf erg handig vind aan deze filters is dat ze erg fijn zijn in het gebruik. Je haalt een zakje uit het doosje (waar er trouwens 100! inzitten), opent deze door de onderkant uit te vouwen. Zo kan deze ‘blijven staan’. Nu kun je de zijkantjes iets induwen om het zakje te openen en met een theelepeltje doe je er jouw lievelingsthee in. Deze kun je er makkelijk in laten glijden doordat er boven aan de opening nog een soort van ‘flapje’ zit.

t-sac zakjesVooral als je een theepot wilt zetten zijn deze t-sacs erg handig. Je zit niet met een kettinkje waardoor het dekseltje van je theepot er niet goed op kan. Door het langere ‘flapje’ kun je het filter eenvoudig onder het dekseltje vastklemmen. Zo blijft er ook een stukje droog waardoor je het filter er weer eenvoudig uit kunt halen. Ook fijn is dat thee meer ruimte heeft om zich uit te vouwen in een t-sac.

Ik gebruik t-sacs nu dagelijks in plaats van een thee ei. Oke, op een gegeven moment zijn ze op terwijl  je een thee ei eindeloos kunt blijven gebruiken. Toch hebben deze nog een voordeel over de thee eieren en dat is het leeghalen/weggooien. Waar je een thee ei moet leeggooien en omspoelen kan een t-sac gewoon hup de prullenbak in! Er wordt op de verpakking aangegeven dat een gebruikte t-sac op de compost hoop kan, maar die heb ik hier niet dus gooi ik ze gewoon in de prullenbak. Geen theeblaadjes die in een thee ei achter blijven, maar gewoon lekker makkelijk. Mag ook wel eens.

t-sac met theeT-sacs zijn overal wel te koop, zowel online als in winkels. Vaak ligt de prijs tussen de € 2,- en € 4,- voor 100 filters.

7 Reacties to “T-sac theefilter”

  1. suzan 5 mei 2016 bij 07:46 #

    Waar ken je die zakjes kopen in welke winkel niet op internet want we hebben geen internetbankieren

    • Kayleigh 5 mei 2016 bij 09:32 #

      Hoi Suzan, bij ons kun je ze sinds kort bij de Albert Heijn kopen. Het is maar een kleine AH dus ik denk dat ze dan overal wel in het assortiment zitten. Andere supermarkten durf ik niet te zeggen. Je kunt ook altijd kijken of er een theewinkel in de buurt is. Hier kun je ze ook vaak wel kopen. Je zou het ook altijd nog bij De Tuinen kunnen proberen, want daar hebben ze ook losse thee.

  2. jacqueline 16 oktober 2014 bij 11:50 #

    waar kan ik dat kopen? en ik heb vd week fusion thee gedronken uit zo’n machine in de taverne hier. zie er genoeg fimlpjes over maar gn prijs
    groetjes jacqeline

Trackbacks/Pingbacks

  1. Losse thee en theezakjes, welke zorgt nu eigenlijk voor de beste thee? | LoveForTea - 25 februari 2016

    […] Natuurlijk gaat de losse thee in een thee ei, theelepel of zelfs toch weer in een zakje (zoals een T-sac theefilter), maar dit is weer een extra handeling. Dit brengt ons meteen bij het volgende verschil, het […]

  2. Thee wil zwemmen in ruimte | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] Nu is dit eenvoudig op te lossen door het gebruiken van thee-eieren, theelepels, filters of T-sacs. Toch is deze manier van thee zetten niet voor elke thee […]

  3. 5 manieren om losse thee te gebruiken | LoveForTea - 26 augustus 2015

    […] t-sac is te vergelijken met een thee-ei, maar heeft meer weg van een theezakje. Het is dan ook een soort […]

Geef een reactie

