Review: Saïgon

4 Mrt

Het stond al een tijdje op mijn to-do lijstje, een bezoekje brengen aan Four Leaves. 2 weken terug had ik dan eindelijk tijd en ben ik richting Spiegelgracht 21 gegaan. Hier heb ik heerlijk genoten van een lekker kopje thee die geschonken werd in een geweldige theepot. Echt zo’n mooie gietijzeren theepot waar ik zo jaloers op ben! Natuurlijk heb ik ook meteen een heerlijke thee voor thuis meegenomen.

Four leaves

Winkel: Four Leaves

Naam: Saïgon

Thee soort: Groene thee

Vorm: Losse theebladeren

De theebladeren: Hele mooie lange theebladeren met een mooie groene kleur

Toevoegingen: Essentiële oliën en vruchten

Smaken: Citroen, vijg en lotus oliën met stukjes fruit en korenbloem blaadjes

Saigon four leaves

Eerste indruk: Een thee die heerlijk zoet ruikt. Niet zoet als een kauwgombal, maar zoet dat je aan de zomer doet denken. Als een thee zo ruikt kan ik alleen maar uitkijken naar het drinken ervan.

Review: Na het zetten van de thee ruikt deze nog steeds heerlijk. De echt zoete noot heeft nu ook een frisse noot meegekregen. De fruitige geur is ook terug te proeven. De smaak is heerlijk zacht en fris. Dit zou voor mij echt een favoriete thee voor in de zomer zijn. De combinatie groene thee met citroen is bij mij altijd een succes. Ik ben echt een citrus lover.

Mocht je opzoek zijn naar een frisse, maar fruitige thee dan is dit zeker een aanrader!

Saigon Four Leaves

Waar te koop: Deze Saïgon is te koop bij Four Leaves aan Spiegelgracht 21. Ik heb zelf het blikje gekocht, maar de thee is ook in een zakje verkrijgbaar en is dan goedkoper.

Zijn jullie al wel eens bij Four Leaves geweest of hebben jullie al eens een bestelling geplaatst via de webshop? Ik lees graag over jullie ervaringen.

4 Reacties to “Review: Saïgon”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Tea Moments’16 maart | LoveForTea - 29 maart 2016

    […] ik ook thuis nog van genoeg heerlijke kopjes thee genoten. Zo zette ik deze maand weer geregeld de Saïgon die ik kocht bij Four Leaves. Ook probeer ik wat meer zwarte thee te drinken. Niet alleen om zo de […]

  2. Webshops voor theeliefhebbers | LoveForTea - 20 februari 2016

    […] thee met prachtige theeblikjes. Mijn thee bezoekje eindigde dan ook met de aankoop van groene thee Saïgon. Niet in de buurt van Amsterdam? Dan slaag je ook prima via de […]

  3. Doei zwaar, hallo zacht | LoveForTea - 21 april 2015

    […] deze heerlijke theeën. Benieuwd wat er staat? Links in het witte bakje staat linksachter een blik Saïgon van Four Leaves. Daarnaast staat een sencha van Tea Forté. Links vooraan staat een heerlijk zakje […]

  4. Tea Moments Maart 2 | LoveForTea - 22 maart 2014

    […] genoot ik donderdag van een heerlijke kop Saïgon thee van Fourleaves. Met het mooie weer moet er ook een lekkere zomerse thee gedronken […]

Geef een reactie

