Review: Red Dragon Pearls

25 Feb

Vandaag is het tijd voor een tweede review van Teasenz, namelijk de Red Dragon Pearls. Ik was eerst in de veronderstelling dat het theebloemen waren aangezien het bolletjes waren, maar zodra ik ze uit de verpakking haalde werd het mij al snel duidelijk dat het bolletjes theebladeren zijn.

Webshop: Teasenz

Naam: Red Dragon Pearls

Thee soort: Zwarte thee

Vorm: Losse theebladeren in een bolletje.

red dragon pearls teasenz

De theebladeren: De bladeren zijn zeker goed te zien in de bolletjes

Toevoegingen: Geen

Eerste indruk: Nadat ik doorhad dat het geen theebloemen maar theebolletjes waren moest ik even omschakelen. Ik had me al verheugd op zo’n mooie bloem die zich langzaam laat zien. Toch was het ook fascinerend om te zien hoe dit theebolletje zich uitvouwde. Het bolletje blijft intact, maar zodra je er even doorroert valt deze uit elkaar in hele mooie grote theebladeren.

Review: Deze zwarte thee heeft een hele verwarmende, maar toch zachte smaak. Een heerlijke zwarte thee om je dag goed mee te beginnen, vooral als je de ochtend even helemaal voor jezelf hebt. Deze thee heeft een rijk palet aan smaken. Zo proef je zeker iets van cacao, maar zit er ook een zoete twist aan. Geweldige combinatie die met elke opgieting beter en beter wordt. Neem dus zeker de tijd om deze thee te drinken zodat je alle smaken goed kunt proeven.

Voor de foto’s heb ik de thee in een groot glas gezet, maar een theepot is zeker aan te raden. Er zaten twee bolletjes in het proefzakje waarvan ik de kleinste gebruikt heb. Toch heb ik er 3 heerlijke glazen thee mee kunnen zetten. Het hadden er zeker meer kunnen zijn mocht ik na de 3 glazen niet vol hebben gezeten. In een theepot zul je dan ook zeker een heerlijke smaakvolle thee krijgen die je een paar keer kunt opgieten.

red dragon pearls teasenz

Waar te koop: Deze heerlijke Red Dragon Pearls zijn online te koop bij Teasenz voor € 7,80 (70gram).

Hebben jullie al eens genoten van heerlijke thee parels? Ik lees het graag bij de reacties.

Eén reactie to “Review: Red Dragon Pearls”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Jasmine dragon pearls | LoveForTea - 13 maart 2014

    […] theeën van Teasenz. Zo probeerde ik voor het eerst Pu’erh thee en genoot ik van een kop red dragon pearls. Vandaag ga ik toch nog een thee met jullie delen, namelijk de Jasmine dragon […]

Geef een reactie

