Review: PU’ERH tea bar

18 Feb

Een tijdje terug kreeg ik een mailtje van Teasenz met de vraag of ik een proefpakketje met thee zou willen ontvangen en of ik hier wat over wou schrijven. Maar natuurlijk! Er zaten in totaal 5 proefverpakkingen in het pakketje waarvan ik er 3 voor jullie ga reviewen. Eerst is het de beurt een Pu’erh thee. Deze stond al zo lang op mijn lijstje!

Webshop: Teasenz

Naam: Pu’erh tea bar

Thee soort: Pu’erh

Vorm: Losse theebladeren die geperst zijn in een leuke chocolade reep look-a-like.

puerh tea bar teasenz

De theebladeren: De bladeren zijn lekker groot en goed te zien in de tea bar.

Toevoegingen: Geen

Eerste indruk: Ik kon niet wachten om deze thee te proberen. Pu’erh thee stond bovenaan mijn lijstje dus ik was erg benieuwd. Wat meteen opvalt is de leuke verpakking. Dit is echt een cadeautje voor een theeliefhebber! De thee is geperst tot een chocolade reep look-a-like! Kijk als je daar al geen trek, eh dorst, van krijgt.

Aan de tea bar zelf zit geen sterke geur, er komt je eerder een subtiel aards vleugje tegemoet. In de theebladeren zit een mooie bruine tint die ook terugkomt in de thee als die gezet is. Nadat het blokje (ik heb een half blokje gebruikt voor een aantal koppen) uit elkaar brokkelt ontvouwen de theebladeren en verspreid er langzaam een mooie bruine kleur.

Review: Mmmmm…. Dit is een perfecte thee voor het bekende 4 uurs dipje. Pu’erh thee bevat best wat cafeïne waardoor je zeker nog even wat werk af krijgt voor het eind van de dag. Toch ligt deze thee niet zwaar op de maag. Het is eerder een verwarmende, geruststellende kop waarvan je alleen maar kunt genieten. Dit is het bewijs dat ‘a hug in a cup’ toch echt mogelijk is!

Ik las op de website van Teasenz ook dat Pu’erh thee DE thee is als het gaat om gewichtsverlies. Het beste resultaat? Drink een kop Pu’erh na het eten zodat je metabolisme een boost krijgt.

puerh tea bar teasenz

Waar te koop: Deze heerlijke Pu’erh tea bar is online te koop bij Teasenz voor € 5,45 (50gram).

Wat vinden jullie van Pu’erh thee? Ik lees het graag bij de reacties.

2 Reacties to “Review: PU’ERH tea bar”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Review: Puerh premium 2008 | LoveForTea - 26 januari 2016

    […] Teasenz. In juni vorig jaar kreeg ik gelukkig weer een nieuw blok puerh thee aangezien de vorige puerh tea bar van Teasenz alweer op was. Ook daar had ik heerlijk van genoten en toen het einde in zicht kwam werd ik er erg […]

  2. Review: Jasmine dragon pearls | LoveForTea - 13 maart 2014

    […] weken al twee andere reviews van heerlijke theeën van Teasenz. Zo probeerde ik voor het eerst Pu’erh thee en genoot ik van een kop red dragon pearls. Vandaag ga ik toch nog een thee met jullie delen, […]

Geef een reactie

