Nieuwe layout: Wat vind jij?

24 Jan

UPDATE: Alles is weer bij het oude. Ik heb vrij snel besloten om weer terug te gaan naar deze layout, omdat het bij de andere layout een stuk lastiger was om een reactie achter te laten. Het artikel kon helemaal op de homepage gelezen worden, maar om een reactie achter te laten moest het artikel apart geopend worden en naar beneden gescrolld worden. Dit is te veel van het goede, want ik vind dat jullie eenvoudig op een artikel moeten kunnen reageren. Samen met andere minpunten werd het mij dan ook al snel duidelijk dat de oude layout weer terug moest komen.

Even een heel ander berichtje dan dat er normaal op mijn blog zou verschijnen. Ik zit namelijk al een tijdje te denken over een nieuwe layout. Ik heb veel previews bekeken, maar er zat niks bij. Tot nu! Ik kwam dit thema tegen en vind deze er geweldig uitzien. Toch ben ik al wel wat puntjes tegengekomen waardoor ik ben gaan twijfelen.

Wat mij vooral irriteert zijn de vreemde en soms vele afgekapte woorden aan het einde van de regel. Ik heb een aantal dingen geprobeerd, maar dit is helaas niet aan te passen. Deze afgekapte woorden komen in het ene artikel vaker voor dan in het andere.

Ook vraag ik mij af of de foto aan de linkerkant niet te veel aandacht afleidt van de artikelen. Dit kan natuurlijk aangepast worden met een rustigere afbeelding. Ook is deze afbeelding alleen te zien op de homepagina.

Omdat jullie mijn blog natuurlijk ook fijn moeten vinden om te lezen stel ik jullie mening dan ook zeer op prijs. Is dit een layout die jullie fijn vinden lezen of zien jullie het oude thema liever terug komen (artikelen met foto’s onder elkaar en aan de rechter kant social media en het archief. Deze zijn nu terug te vinden onder de drie streepjes in de rechter bovenhoek).

Ik hoor graag wat jullie van deze layout vinden!

2 Reacties to “Nieuwe layout: Wat vind jij?”

  1. Kayleigh 24 januari 2014 bij 23:14 #

    Hoi Jiska,

    Bedankt voor je reactie! Inderdaad niet erg handig dat je niet meteen vanaf de homepagina een reactie kunt achterlaten. Weer een minpuntje extra. (Kon alleen geen screenshot bij je reactie zien). Ik zit er steeds meer aan te denken om toch weer terug te gaan naar de oude layout.

    Ik ga hem nog even verder uitproberen, maar de kans is groot dat de oude layout weer terug komt dit weekend.

    Groeten, Kayleigh

  2. Jiska Sanders-van Soest 24 januari 2014 bij 23:02 #

    Hallo Kayleigh,

    Even zo maar, want eenmaal in de blog kon ik de knop REACTIE niet eens vinden. Zie screenshot….

    Zie je? Direct onder de tekst is ‘share’ en ‘like’ mogelijk, maar geen ‘reactie’. Pas als ik de knop ‘reactie’ uit de mail hieronder klik, zie ik een reactievak. Dat vind ik al knap onhandig.

    Verder vind ik inderdaad de oude lay-out prettiger…. Mensen zijn er op ingesteld om van links naar rechts te lezen. Je gaat dan ook automatisch aan het eind van de regel met je ogen naar links, dus die foto kom je elke keer prominent tegen en het leest niet lekker.

    Met vriendelijke groet, Jiska Sanders-van Soest

Geef een reactie

