MIX-IT: Citroengras en gember

21 Jan

Ik sta wel eens voor het thee schap in de supermarkt en dan denk ik….nee, de smaken zijn het vandaag net niet. Ook speelt mee dat ik best weet dat ik gewoon losse thee moet gebruiken. Toch zwicht ik nog wel eens voor de snelheid van het theezakje. Mijn studentenbudget laat het nou eenmaal niet toe om mega voorraden losse thee in te slaan. Hierdoor ben ik op het idee gekomen om zelf wat lekkere melanges samen te stellen. Maar dan wel met wat ik in huis heb.

Ik struin wekelijks virtueel flink wat theewinkels af zoekend naar een melange die ik gewoon moet proberen. Zo kwam ik onder andere de combinatie van citroengras en gember tegen. Laat ik nou net een zakje groene thee citroengras en een potje gemalen gember in huis hebben.

Ondanks dat potje gember gebruik ik het bijna nooit tijdens het koken. Toch schijnt gember goed te werken tegen misselijkheid, een opgeblazen gevoel en zou het zelfs helpen met afvallen. Dit allemaal vanwege de gezonde bouwstoffen en vitaminen.

Samenstelling: Groene thee Citroengras met gember

Close up Citroengras en gember

Eerste indruk: Ik gebruik bijna nooit gember dus toen ik het rook zag ik toch wel een beetje tegen deze combinatie op. Wat een sterke lucht! En dat met maar 1 mespuntje.. Toch nam de citroen het even later over en rook ik een heerlijke citrus geur.

Review: Ondanks dat ik gember niet gewend ben vond ik 1 voorzichtig mespuntje niet genoeg. Ik had namelijk gewoon het idee dat ik groene thee aan het drinken was. Eigenwijs als ik ben heb ik er nog een iets minder voorzichtig mespuntje bij gedaan. En dat had ik niet moeten doen. Wat werd de thee sterk! De citrus kon niet tegen de gember opboksen en ik heb er niet aan kunnen wennen. Als ik het bij 1 mespuntje gember laat vind ik deze combinatie heerlijk. Je proeft dan een gebalanceerde combinatie van citroen en gember.

Sfeerbeeld thee

Hebben jullie wel eens gember thee gehad of een combinatie met gember? Ik hoor het graag in de reacties! 

Geef een reactie

