De favoriete thee van… Peter & Maria

19 Jan

Ik doe niets liever dan genieten van een kop thee om deze later met jullie te delen door het schrijven van een review. Omdat ik lang niet op de hoogte ben van alle theesoorten vraag ik jullie hulp. Hulp in de vorm van deel jullie favoriete thee met alle andere theeliefhebbers. 

De eerste “De favoriete thee van…” staat in het teken van Stevia thee. Ik heb er persoonlijk nog nooit van gehoord (daar houd ik van, nieuwe theeën ontdekken), maar dit is de favoriete thee van Peter en Maria. Dit kan ook niet anders omdat zij zelf 100% biologische stevia telen.

Stevia Rebaudiana is een natuurlijke zoetstof en wordt ook wel ‘honingkruid’ genoemd. Het is een stuk zoeter dan suiker, maar zou daarentegen geen nadelige gezondheidseffecten hebben. Zo zitten er in stevia geen calorieën, koolhydraten en blijft het stabiel als je het verwarmt. Peter en Maria geven aan dat stevia thee de hersenen en de pancreas stimuleren en helpt om op het juiste gewicht te blijven.

stevia blad

Hoe zet je deze stevia thee?

Peter en Maria geven aan dat je stevia thee zet zoals elke andere thee. Deze thee kun je zetten met behulp van losse thee of een theezakje. Hier giet je water overheen dat een paar minuutjes van de kook is en je laat dit 3 a 4 minuten trekken. Natuurlijk is dit smaak gebonden. Stevia thee kan ook in combinatie met een andere thee gebruikt worden zoals bijvoorbeeld kruidenthee.

Wanneer drinken jullie deze thee het liefst?

Tussen 10 en 11 uur ’s ochtends en tussen 4 en 5 uur ’s middags wordt deze thee het liefst gedronken door Peter en Maria. Ik denk dat ik deze thee vooral later op de middag zou proberen in combinatie met een andere thee om zo weer energie te krijgen voor de rest van de dag en avond.  Vooral rond dat inzak momentje rond 4 uur / half 5.

Waar kunnen wij deze stevia thee kopen?

Hele blaadjes kunnen in natuur/gezondheidswinkels gekocht worden, maar je kunt ook in een tuincentrum kijken of ze daar stevia plantjes verkopen. Peter en Maria raden het merk ‘Wisdom of the Anciets’ aan. Dit merk is o.a. verkrijgbaar via shopsweetleaf en Amazon. Voor los stevia blad kun je o.a. terecht bij gekruid.com.

Stevia thee

Waren jullie al bekend met stevia thee? Zo ja, wat vinden jullie ervan en waar kopen jullie deze thee? Laat het achter bij de reacties!

Enthousiast geworden en wil je jouw favoriete thee met ons delen? Lees hier hoe je jouw favoriete thee in de spotlight kunt zetten.

Bron: stevija.com
Afbeelding: bewust-fit.nl

5 Reacties to “De favoriete thee van… Peter & Maria”

  1. jonathan 18 maart 2014 bij 18:58 #

    Ik vind de thee lekker, zeker een aanrader :)
    ik ben de kleizoon van peter en maria

    • Kayleigh 18 maart 2014 bij 19:43 #

      Ik hoop deze thee binnenkort te proeven :) Ben erg benieuwd.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Oproep: De favoriete thee van… | LoveForTea - 19 mei 2015

    […] tijd terug gingen er al een aantal theeliefhebbers je voor. Zo vertelden Peter en Maria over hun stevia thee, Martin (eigenaar van The Tearat) over Sencha Silver Flower, Claudia over haar zelf samengestelde […]

  2. Review: stevia thee | LoveForTea - 29 maart 2014

    […] artikel. Eind vorige week ontving ik namelijk een pakketje met daarin stevia thee. In het artikel De favoriete thee van… kwam stevia thee al eerder aan bod doordat Peter en Maria zelf stevia verbouwen en hier heerlijk […]

  3. Tea Moments Maart 2 | LoveForTea - 22 maart 2014

    […] Favoriete thee van.. artikel schreef ik al eerder over stevia thee. Dit is de favoriete thee van Peter en Maria en van hun heb ik dan ook dit leuke pakketje mogen ontvangen. Het is stevia die ze zelf in Spanje […]

Geef een reactie

