Review: Lipton Yellow Label

4 Jan

Lipton, die zie je in het buitenland overal. Aldus Nicolette van Dam in de commercial. En nu is deze Lipton Yellow Label dus ook hier in Nederland verkrijgbaar. Maar moeten we nu naar de winkel rennen om deze zwarte thee in huis te halen?

Lipton Yellow Label

Naam: Lipton Yellow Label

Thee soort: Zwarte thee

Vorm: Theezakje

De theebladeren: Theegruis

Toevoegingen: Geen. Wel is 5% van de theebladeren geperst voor hun thee-essence.

 

Eerste indruk: Het is een theezakje en daar word ik steeds minder fan van. Toch geef ik deze een kans aangezien Lipton zegt alleen de beste blaadjes te gebruiken. Ook hebben ze bladeren geperst om zo de natuurlijke thee-essence vrij te krijgen. Deze combinatie moet, aldus Lipton, zorgen voor een kop thee met een perfecte kleur en rijke smaak.

Review: En dan nu de vraag of de kleur ook echt perfect is en of de smaak ook zo rijk is als Lipton beweerd. De thee ziet er net zo donker uit als andere zwarte theeën, zoals Pickwick English Blend, en heeft ook die zwarte thee kick in de geur zitten. De rijke smaak vind ik wat tegenvallen. De smaak lijkt wel iets sterker te zijn dan de Pickwick English Blend die vaak bij ons thuis gedronken wordt. Maar erg rijk vind ik de smaak dan weer niet. Het is een beetje een aardse donkere smaak, maar wel erg vlak. Zelf zou ik deze thee niet zo snel pakken om eens lekker even niks te doen en te ontspannen. Daar is deze thee, naar mijn smaak, toch te zwaar voor. Na een korte nacht zou deze Lipton Yellow Label nog wel een kans maken.

Waar te koop: Volgens mij is deze thee in elke supermarkt te vinden.

Lipton Yellow Label

Hebben jullie deze thee als eens geprobeerd of kenden jullie deze al uit het buitenland? Wat vinden jullie van deze zwarte thee?

Geef een reactie

